امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287415
۱۴۳
۱
۰
نسخه چاپی
مدیرکل امور املاک سازمان ثبت

مشکلات بسیاری در کشور به دلیل اسناد عادی وجود دارد

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت گفت: مشکلات بسیاری به دلیل اسناد عادی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید مرادی در همایش تخصصی بررسی تکالیف دستگاه های حاکمیتی در راستای عمل به مصلحت قطعی نظام در سلب اعتبار از اسناد عادی گفت: در کشور ما پیامدها و مشکلات بسیاری به دلیل اسناد عادی وجود دارد و  شکی در آن نیست. موضوع جعل، کلاهبرداری، زمین‌خواری، مخفی کردن اموال، تغییر کاربری و ... از مشکلات ماست و امروز همه خواهان این هستند که ثبت اسناد رسمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت و اسناد مالکیت از مشکلات جلوگیری می‌کند گفت:  باید طبق قانون اساسی  رفتار کنیم و باید طبق قانون اساسی  ثبت اسناد رسمی الزام‌آور شود. عقب‌ماندگی‌ها زیاد بود اما کارهای زیادی صورت گرفته است و از سال ۹۸ سازمان برنامه و بودجه، دولت و قوه قضائیه کارهای زیادی کردند اما باید کارهای بیشتری صورت گیرد چراکه اگر تضمین مالکیت نباشد سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

مرادی ادامه داد: از قدیم الایام قرار بود معاملات اموال غیرمنقول قانونی شود، حال اتفاقاتی رخ داد و نشد اما امروز باید قانون شود.

وی با اشاره به تاکید رهبری درباره ثبت رسمی اسناد رسمی گفت: تاکید ایشان بسیار به جا بود. ما نیاز به سامانه‌ها و امکانات جدید داریم و قطعا باید نیازمندی‌های جامعه دیده شود و باید قوانین دست و پاگیر را  برداریم تا منابع کشور در راه درست قرار گیرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید