امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284937
۲۵۰
۱
۰
نسخه چاپی

مشکلات تولید آب معدنی

قیمت پت (ماده اولیه تولید بطری) از آذرماه تاکنون ۱۳۷ درصد افزایش یافته است. پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از افزایش قیمت پت (ماده اولیه تولید بطری) و تاثیر آن بر قیمت آب بسته‌بندی خبر داد

مشکلات تولید آب معدنی

قیمت پت (ماده اولیه تولید بطری) از آذرماه تاکنون ۱۳۷ درصد افزایش یافته است. پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از افزایش قیمت پت (ماده اولیه تولید بطری) و تاثیر آن بر قیمت آب بسته‌بندی خبر داد و به ایسنا گفت: «اگر در بورس برای فروش این محصول سقف رقابت قائل شوند، این مشکل تا حدودی رفع خواهد شد.

در حال حاضر قیمت هر کیلو پت در بورس به ۶۲ تا ۶۵ هزار تومان رسیده است، چراکه در این فصل مصرف پت بیشتر می‌شود و عرضه کمتر از تقاضا است.» فروهر با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش قیمت پت نداشتن سقف رقابت در بورس است، تصریح کرد: «چون برای پت در بورس سقف رقابت قائل نشدند، به افزایش قیمت دامن زده می‌شود.

به عبارت دقیق‌تر تولیدکنندگان با هم رقابت می‌کنند و چون سقف تعریف نشده، قیمت افزایش پیدا می‌کند. اما اگر سقف تعریف شود این اتفاق نمی‌افتد. این نقص در روش فروش محصول است.»

انتهای پیام

  • منبع
  • هم میهن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید