امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288154
۶۰
۱
۰
نسخه چاپی

مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مبلغ وام ازدواج و فرزندآوری سال ۱۴۰۳

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبلغ وام ازدواج و فرزندآوری را تعیین کرد.

 مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مبلغ وام ازدواج و فرزندآوری سال ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تازه‌ترین مصوبات این کمیسیون را اعلام کرد.

زارع با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال آینده ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌ بینی شده است که این میزان برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و زوج‌های کمتر از ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه خرید مسکن برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که بعد از سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده است، ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد. تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن مددجویان کمیته امداد و رزمندگان معسر ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد. تسهیلات فرزندآوری هم بدین شکل به تصویب رسید که به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم بیشتر از آن ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

زارع همچنین درباره روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به هیات رئیسه داده خواهد شد. پیش‌بینی هیات رئیسه این است که در هفته آینده ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم بررسی شده و بعد از آن مجلس شورای اسلامی وارد بررسی بودجه شود ان شاءالله تا نیمه اول بهمن‌ماه بودجه در صحن علنی به تصویب خواهد رسید و بررسی بخش دوم به بعد از انتخابات موکول می‌شود چون ابتدا باید بخش اول به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و بعد دولت لایحه بودجه در بخش دوم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید