امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273812
۳۰۱
۱
۰
نسخه چاپی
معاون حقوقی رئیس جمهوری

مطالبات ایران از کشورهای مختلف در حال بررسی است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مطالبات ایران از کشورهای مختلف بوسیله تیمی متشکل از معاونت حقوقی رئیس جمهوری، مراکز حقوقی و وزارت امور خارجه در حال بررسی است

مطالبات ایران از کشورهای مختلف در حال بررسی است

به گزارش حقوق نیوز لعیا جنیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: همه راه حل های حقوقی توسط این تیم بررسی می شود و به طرف های مقابل نیز دلیل اقدامات حقوقی بیان شده و یکی دو کشور همکاری نسبتا خوبی را شروع کرده اند تا نیازها را تامین کنند.

وی با بیان اینکه مسایل مقدماتی نیز مطرح شده و اگر پیشرفتی نباشد، اقدامات مطرح خواهد شد، اظهار داشت: در رابطه با برجام نیز استدلال های روش و مشخصی شامل دو استدلال آیینی و شکلی و دو استدلال ماهوی داریم، که در استدلال آیینی مشارکت کننده طرفی است که در اداره توافق فرد فعالی باشد.

جنیدی ادامه داد: آمریکا مشارکت کننده برجام نیست و فرض کنیم اگر مشارکت کننده باشد کسی نیست که این بحث را به شورای امنیت ببرد و ایران بر اساس مواد ۱۰ و ۱۱ قطعنامه که در سند برجام آمده، همه مفاد را رعایت کرده و آمریکا قانون گریز است و خلاف حقوق عمل می کند.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و مرتکب نقضی نشده و آمریکا نقاض ابتدایی است.

جنیدی تصریح کرد: آمریکا استدلال های آیینی و ماهوی را نقض کرده و نمی تواند حقوق ناشی از سند را پیگیری کند و شورای امنیت باید تفسیر حقوقی و منطقی را مبنا قرار دهد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید