امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263993
۸۱۹
۱
۰
نسخه چاپی
مدیر کل بهزیستی استان تهران

معتادان متهاجر تهران چند ساله هستند؟

درصورتی‌که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امکانات حاضر نشد برای ترک اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد

معتادان متهاجر تهران چند ساله هستند؟
 

به گزارش حقوق نیوز یک فرد در صورت مصرف مواد مخدر بيمار تلقي مي‌شود اما در صورت اصرار به مصرف مواد، معتاد متهاجر شناخته شده و عمل وی مجرمانه محسوب  مي‌شود.

به عبارت دیگر درصورتی‌که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امکانات حاضر نشد برای ترک اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

بنا به اظهارات اصغر باقری، مدیر کل بهزیستی استان تهران میانگین سنی معتادان متجاهر، در استان تهران بین ۲۸ تا ۳۰ سال است.

باقری در ادامه تصریح کرد: ۶۳ درصد معتادان متجاهر، هیچ گونه اوراق هویتی ندارند و این مسئله در موارد مختلف برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۷ درصد معتادان متجاهر خیابانی هم که اوراق هویتی دارند، به دلایل مختلف همچون بی‌اطلاعی خانواده از وضعیت فعلی آن‌ها، فقدان دسترسی به اوراق هویتی و غیره در مواقع مورد نیاز مثل مراجعه به مراکز درمانی یا خدماتی، از ارائه آن خودداری می‌کنند.

باقری یادآور شد: برخی از معتادان اوراق هویتی خود را در پاتوق ها و کلونی‌های محل اسکان خود و نزد افرادی که از هم پاتوقی های خود امین می‌دانند، نگهداری می‌کنند و دسترسی به این اوراق هویتی در مواقع اضطراری که خارج از پاتوق هستند، امکان پذیر نیست.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: فقدان اوراق هویتی معتادان متجاهر، آن‌ها را در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی و بهره‌مندی از خدمات درمانی، با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش حقوق نیوز کاهش سن مصرف مواد مخدر، رشد سریع مواد مخدر در بین زنان، افراد تحصیل کرده و شاغلان و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر به مواد ترکیبی از آسیب های اجتماعی رو به افزایش در ایران هستند.

انتهای پیام

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید