امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286475
۱۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات در روسیه؛ نگرانی پوتین از احتمال جاسوسی گسترده

قانون ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات روسیه وضع شد. ظاهراً استفاده از گوشی‌های آیفون باعث شده پوتین بابت مسائل جاسوس احساس ناامنی کند.

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات در روسیه؛ نگرانی پوتین از احتمال جاسوسی گسترده

اداره امنیت فدرال روسیه، از ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات روسیه خبر داد. دولت روسیه نگرانی‌های خود بابت احتمال جاسوسی آمریکا از طریق گوشی‌های آیفون مقامات خود را اعلام کرد. البته اعلام شده است که احتمال شنود فعالیت‌های سیاسی روسیه توسط آمریکا بوسیله گوشی‌ها و آیپدهای اپل نیز وجود دارد و حالا باید ببینیم که کارکنان دولتی روسیه از این قانون تبعیت می‌کنند یا خیر.

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات روسیه اعلام شد

به گزارش فایننشال تایمز، دولت روسیه استفاده از سخت‌افزارهای اپل ازجمله آیفون و آیپد را برای کارمندان خود ممنوع کرده است. براین‌اساس، وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی به‌خاطر نگرانی از فعالیت جاسوسی دولت آمریکا علیه این کشور نباید از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

به‌دنبال این ابلاغیه، وزارت بازرگانی روسیه گفته است که استفاده از آیفون برای امور کاری از روز دوشنبه ممنوع خواهد بود. وزارت دیجیتال نیز اعلام کرده است که به‌زودی این دستور را اجرا خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به یکی از ادارات دولتی به فایننشال تایمز می‌گوید:

«مسئولان امنیتی در وزارتخانه‌ها – کارمندان سرویس امنیت فدرال که در جایگاه‌های غیرنظامی مثل معاون وزیر ایفای نقش می‌کنند – اعلام کرده‌اند که استفاده از آیفون دیگر ایمن نیست و باید به‌دنبال دستگاه‌های جایگزین بود.»

«آندری سولداتوف»، کارشناس امنیت، به فایننشال تایمز می‌گوید مسئولان سرویس امنیت فدرال واقعاً باور دارند که آمریکایی‌ها از این تجهیزات برای شنود استفاده می‌کنند. او معتقد است که اگرچه مأموران امنیتی مدت‌هاست که درباره استفاده از آیفون برای تماس‌های کاری تردید داشته‌اند، اما احتمالاً با مقاومت‌هایی پیرامون این تغییر روبه‌رو خواهند شد.

سولداتوف می‌گوید: «مسئولان دولت و دیگر کارمندان اجرایی مخالف [این محدودیت‌ها] هستند، چون آیفون را دوست دارند.» یکی از منابع نزدیک به دولت روسیه نیز اعلام کرده است که همه معترض خواهند شد چون حالا باید یک گوشی یا تبلت دیگر را همراه خود حمل کنند.

«الکسی لوکاتسکی»، متخصص امنیت سایبری می‌گوید مسئولان دولت شاید لزوماً نخواهند از دستگاهی استفاده کنند که به سیستم‌عامل Aurora ساخت روسیه مجهز است. او توضیح می‌دهد:

«در گذشته هم محدودیت‌هایی درباره استفاده از ایمیل‌های کاری روی دستگاه‌هایی که توسط [سرویس‌های امنیتی] تأیید نشده بودند، وجود داشت. اما اکثر کارمندان دولت از آن‌ها تبعیت نمی‌کردند.»

حالا باید دید که از این محدودیت جدید تا چه اندازه پیروی می‌شود.

  • منبع
  • توزلو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید