امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287737
۱۷۰
۱
۰
نسخه چاپی

میرمحمد صادقی در واکنش به حکم محکومیت اسحاق جهانگیری با شکایت قالیباف: استاندارد دوگانه سم مهلکی برای دستگاه قضاست

حسین میرمحمد صادقی، حقوقدان می‌گوید: متاسفانه در مسائلی که شخصیت‌های سیاسی در آن درگیر هستند، گاهی برخوردها و استاندارهای دوگانه‌ای را از برخی محاکم مشاهده می‌کنیم و این سم مهلکی برای دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته حکم اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی در پی شکایت محمدباقر قالیباف رسانه ای و با واکنش هایی رو به رو شد.

حسین میرمحمد صادقی، حقوقدان، در این باره ضمن اینکه تاکید می کند کاندیداها در جریان مناظره های انتخاباتی باید سعه صدر بیشتری داشته باشند، می گوید: متاسفانه در مسائلی که شخصیت‌های سیاسی در آن درگیر هستند، گاهی برخوردها و استاندارهای دوگانه‌ای را از برخی محاکم مشاهده می‌کنیم و این سم مهلکی برای دستگاه قضایی است.

گفت‌وگوی خبرگزاری خبرآنلاین با حسین میرمحمد صادقی را در ادامه بخوانید.

*آقای میرمحمد صادقی! روز گذشته و بعد از ۶ سال اقای جهانگیری بخاطر برخی اظهارات در مناظرات انتخابات سال 96 محکوم شدند، این درحالیست که برخی چهره‌ها، در جریان مناظره های انتخاباتی سال ۱۳۸۸ هم از آقای احمدی نژاد شکایت کردند، اما نتیجه مشخصی نداشت و در رسانه‌ها منتشر نشد، تحلیل شما از این موضوع چیست؟

متاسفانه در مسائلی که شخصیت های سیاسی در آن درگیر هستند، گاهی چنین برخوردها و استاندارهای دوگانه ای را از برخی محاکم مشاهده می کنیم و این سم مهلکی برای دستگاه قضایی است.

محاکم باید بدون توجه به اینکه چه شخصی شاکی یا متهم است، مسائل را براساس موازین قانونی مورد بررسی قرار دهند. اگر این موضوع به عنوان استاندارد دوگانه باشد غلط بوده است البته دقیق نمی‌دانم در سال ۸۸ شکایتی انجام شده است یا خیر.

* مشخصا درباره حکم محکومیت آقای جهانگیری در پی شکایت آقای قالیباف نظر شما چیست؟

اگر از نظر قانونی شکایت و این مورد مشمول مرور زمان نشده و اعلام وصول نشده در نتیجه دادگاه رای داده است. البته موضوع قابل توجه این است که باید در مناظرات سعه صدر بیشتری داشت چرا که در تبلیغات انتخاباتی و ماهیت آن، این بحث ها وجود دارد. با این حال با در نظرگرفتن این موضوع، توجیهی نمی‌شود که فردی مطالب نادرستی بگوید و آبروی افراد در معرض خطر قرار بگیرد.

با این حال در حدی که مسائل قابل گذشت باشد، افراد باید سعه صدر داشته باشند و موضوع را پیگیری نکنند اما اگر از آن حد خود فراتر رفت، از لفظ مجرمانه عمل چیزی کم نمی‌کند.

  • منبع
  • خبرآنلاین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید