امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287990
۷۹
۱
۰
نسخه چاپی

نقدعلی: به صُلابه کشیدن دو خودروساز داخلی به‌صورت ویژه پیگیری شود

نقدعلی: به صُلابه کشیدن دو خودروساز داخلی به‌صورت ویژه پیگیری شود

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خلف وعده خودروسازان در تحویل به موقع خودروهای ثبت نامی گفت: اگر در واردات کاری انجام نمی‌شود حداقل موضوع نظارت و به صلابه کشیدن دو خودروساز داخلی به‌صورت ویژه پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت آرا گفت: انصافاً این حرکت که به صورت داوطلبانه بود و یکی از پیگیری‌کنندگان آن شخص رئیس مجلس بود به مرحله خوبی رسیده و اکثریت نمایندگان به آن پیوسته‌اند. فقط یک تذکر لازم است و آن هم اینکه قرار بود تمام آراء ما شفاف باشد ولی بعضاً برخی از آراء به شکل شفاف منعکس نمی‌شود و لازم است این موضوع اصلاح شود. حتی آرای مربوط به بودجه نیز می‌تواند به صورت شفاف در معرض عموم قرار گیرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت ثبت‌نام خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی  گفت: در این زمینه ما قانون واردات خودرو را مصوب کردیم اما با بهانه و توجیه کمبود ارز و افزایش قیمت آن از واردات خودرو جلوگیری می‌شود که در این زمینه آیین‌نامه مربوطه نیز مشخص شده است.

نقدعلی افزود: در سامانه ایران خودرو و سایپا موعد تحویل خودرو زمستان ۱۴۰۲ قید شده ولی وقتی به سایت مراجعه می‌شود تاریخ دیگری قید شده است یا در زمینه قیمت خودرو در مواردی برخلاف قیمت اعلامی چیز دیگری اعلام شده است؛ در این زمینه تقاضا دارم که رئیس مجلس نسبت به این موضوع دستور ویژه دهند تا تابوی انحصار شکسته شود و اگر در واردات کاری انجام نمی‌شود حداقل موضوع نظارت و به صلابه کشیدن دو خودروساز داخلی به صورت ویژه پیگیری شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید