امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277720
۳۹۶
۱
۰
نسخه چاپی
نسترن ارزانيان و مرضيه ديرباز

نقش بانك ها در پيشگيرى از جرايم بانكدارى الكترونيكى

مسلم است كه در پس خدمات شايان بانك ها در چارچوب منحصر به فرد سيستم بانكدارى الكترونيكى، صنعت بانكدارى با تهديدات و مخاطرات نوظهورى نيز مواجه است

نقش بانك ها در پيشگيرى از جرايم بانكدارى الكترونيكى

نقش بانك ها در پيشگيرى از جرايم بانكدارى الكترونيكى

زمينه و هدف: با روى كارآمدن فضاى سايبر و پيشرفت فناورى هاى نوظهور، جهان با ساحتى براى تعاملات الكترونيكى و دخالت كمتر عناصر انسانى مواجه شد. فضاى سايبر عرصه هاى مختلفى را با تغييرات شگرفى رو به رو ساخت، كه يكى از اين عرصه هاى پيشگام، صنعت بانكدارى است.

مسلم است كه در پس خدمات شايان بانك ها در چارچوب منحصر به فرد سيستم بانكدارى الكترونيكى، صنعت بانكدارى با تهديدات و مخاطرات نوظهورى نيز مواجه است.

ناامنى فضاى اينترنت و نظام بانكدارى الكترونيكى، از مهمترين مخاطرات مطرح در اين حوزه به شمار م مى آيد. 

شايان توجه است كه استفاده از تدابير پيشگيرانه، يكى از راه هاى برقرارى امنيت و انتظام جوامع است.

روش شناسى: پژوهش حاضر با تكيه بر نظرات حقوقى، داده ها و آموزه هاى علمى گردآورى شده از ميان كتاب ها، مقالات، پايان نامه ها و پايگاه هاى اينترنتى صورت پذيرفته است. افزون بر اين، نوع پژوهش فرارو، به صورت كاربردى و شيوه نگارش آن توصيفى است. در اين ميان به قوانين جمهورى اسلامى ايران و اسناد بين المللى نيز توجه ويژه شده است.

يافته ها و نتايج: در عصر دوم اينترنت و روى كارآمدن فناورى نوظهور بلاكچين، كارآيى پيشگيرى وضعى از جرم در گرو بهره جويى از فناورى هاى نوين و گرايش به سوى به كارگيرى تدابير پيشگيرانه فنى است، زيرا در دنياى هوشمندى اشياء كه بانكدارى الكترونيكى در بستر آن فرصت بروز مى يابد، ماهيت محيط سايبر به گونه اى است كه بانك ها را ناگزير از اتخاذ تدابير پيشگيرانه فنى مى سازد.

برای دانلود مقاله نقش بانك ها در پيشگيرى از جرايم بانكدارى الكترونيكى بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فایل PDF نقش بانك ها در پيشگيرى از جرايم بانكدارى الكترونيكى

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید