امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288290
۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

نمایندگی ایران در سازمان ملل: ایران هیچ ارتباطی با حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در اردن و کشته شدن سه نظامی آمریکایی ندارد

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: ایران هیچ ارتباطی با حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در اردن و کشته شدن سه نظامی آمریکایی ندارد

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه  نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشته است که «نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد یکشنبه شب به وقت محلی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد و درگیری میان ارتش ایالات متحده آمریکا و گروههای مقاومت در منطقه است که بصورت رفت و برگشت با هم مقابله به مثل می کنند.»

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا روز یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام تایید کرد که در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپادی)  «به پایگاهی در شمال شرقی اردن»، سه سرباز کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: شب گذشته در جریان حمله پهپادهای بدون سرنشین به نیروهای ما مستقر در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و بسیاری زخمی شدند. در حالی که هنوز در حال جمع‌آوری حقایق این حمله هستیم، می‌دانیم که این حمله «از سوی گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند»، انجام شده است. ما به تعهد [این سربازان] برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد و شک نکنید که همه افراد مسئول [در این حادثه] را در زمان و به روشی که خودمان انتخاب می‌کنیم، مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

 مقامات آمریکایی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه  نظامی آمریکایی و زخمی شدن تعدادی دیگر اعلام کردند که معتقد نیستند ایران حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکا را انجام داده است.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه به وقت محلی و در حالیکه برخی مخالفان دولت جو بایدن و جمهوریخواهان تندرو آمریکایی در تلاش هستند، حمله به پایگاه آمریکایی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه را به تهران نسبت دهند، اعلام کردند که معتقد نیستند که نیروهای ایرانی، حمله پهپادی را انجام داده باشند.

خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام آمریکایی که نام آنها را بیان نکرده است، گفت: ما معتقد نیستیم نیروهای ایرانی حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکا را انجام داده باشند.

آدام اسمیت رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا در اردن و در جوار مرز سوریه، با بیان اینکه حمله به پایگاه برج ۲۲ باید پاسخ داده شود، تاکید کرد: ایران به دنبال درگیری مستقیم با آمریکا نیست.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با هشدار درباره اینکه حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا تشدید خطرناک تنش در منطقه است و  باید به این حمله پاسخ مناسبی داده شود، تاکید کرد: با این حال به نظر نمی‌رسد که ایران مستقیماً دستور انجام این حمله را صادر کرده باشد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در حالیکه که در کارولینای جنوبی به سر می برد، درباره کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپهادی به نیروهای این کشور شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه گفت: ما پاسخ خواهیم داد.

بایدن که این روزها محبوبیتش پس از جنگ اسرائیل و فلسطین بشدت کاهش یافته است، در حالیکه برای کارزار انتخاباتی در کارولینای جنوبی به سر می برد، در سخنانی گفت: دیشب روز سختی در خاورمیانه داشتیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا در این کارزار انتخاباتی خود از حاضران خواست به احترام کشته شدگان یک دقیقه سکوت کنند.

 آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور و زخمی شدن ۳۴ نفر دیگر تاکنون در حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرق اردن نزدیک مرز سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروها و منافع خود انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز تاسف و خشم خود از کشته شدن سه نظامی آمریکایی مدعی شد که  نیروهای ما که در اردن کشته شدند برای مقابله با داعش و تروریسم اعزام شده بودند.

رئیس پنتاگون مدعی شد: «شبه ‌نظامیان تحت حمایت ایران مسئول حملات مستمر به نیروهای آمریکایی هستند و ما در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ خواهیم داد. رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده، نیروها و منافع خود انجام خواهیم داد.»

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید