امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287747
۲۷۵
۱
۰
نسخه چاپی

نوشیدن قهوه با لیمو هیچ ارزشی برای کاهش وزن ندارد

روند قهوه و افزودن لیمو به آن در ابتدا به لطف یک چالش TikTok گسترش یافت. ایده پشت آن بسیار ساده بود: مقداری لیمو را در قهوه خود بفشارید تا به چربی سوزی و در نتیجه شروع سفر کاهش وزن خود کمک کنید. هزاران و هزاران نفر از آن تقلید کردند.

نوشیدن قهوه با لیمو هیچ ارزشی برای کاهش وزن ندارد

آیا افزودن لیمو به قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

بسیاری قسم خوردند که یک لیمو در قهوه آنها به کاهش وزن کمک کرده است. بسیاری ادعا کردند که این ترکیب باعث کاهش وزن قابل توجهی در آنها شده است. پس آیا واقعا ترکیب قهوه و لیمو برای کاهش وزن کار می کند؟ آیا شواهدی علمی در این مورد وجود دارد.

بنا به نظر کارشناسان تغذیه که با مجله  TODAY مصاحبه داشتند، افزودن لیمو به قهوه هیچ تاثیری در لاغری ندارد.

روند قهوه و  افزودن لیمو به آن در ابتدا به لطف یک چالش TikTok گسترش یافت. ایده پشت آن بسیار ساده بود: مقداری لیمو را در قهوه خود بفشارید تا به چربی سوزی و در نتیجه شروع سفر کاهش وزن خود کمک کنید. هزاران و هزاران نفر از آن تقلید کردند.

این فقط یکی دیگر از ترندهای TikTok است که هیچ ارزشی ندارد. افزودن لیمو به آب می‌تواند آن را طعم‌دارتر کند و مقداری ویتامین C به آن اضافه کند، اما ترکیب لیمو و قهوه هیچ فواید مبتنی بر شواهد ندارد. بلکه ممکن است مضر باشد.

آنها با مقایسه افزودن لیمو به آب و قهوه گفتند: این که لیمو به آب اضافه کنید بسیار معمول است، زیرا  به شما کمک کند هیدراته بمانید. همچنین، نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند باعث سیری شود بنابراین ممکن است کمتر غذا بخورید که این می‌تواند کمبود کالری برای کاهش وزن ایجاد کند. اساساً، افزودن لیمو به آب باعث می‌شود بیش از هر چیز دیگری به هیدراتاسیون مربوط می شود و تأثیر چشمگیری بر وزن شما نخواهد داشت. هیچ چیز جادویی در مورد اضافه کردن یک تکه لیمو به آب وجود ندارد. این کار باعث افزایش کالری سوزی یا چیزی شبیه به آن نمی شود، بلکه فقط به دلیل هیدراته شدن بدن ممکن است کمتر غذا یا تنقلات مصرف کنید که این می تواند باعث کاهش وزن شود.

توجه به این نکته مهم است که هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد افزودن لیمو به قهوه به شما کمک می کند هیدراته بمانید، بنابراین حتی اگر اضافه کردن لیمو به آب باعث افزایش هیدراتاسیون به گونه ای شود که از کاهش وزن حمایت کند، لزوماً اضافه کردن لیمو به قهوه همان سود را نخواهد داشت.

یا افزودن لیمو به قهوه خطرناک است؟

افزودن لیمو به قهوه سمی نیست - اگرچه مصرف بیش از حد کافئین می تواند عواقب سلامتی داشته باشد. در واقع، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن بیش از حد قهوه ممکن است مغز شما را کوچک کند.

اما کارشناسان می گویند که اگرچه افزودن لیمو به قهوه به خودی خود خطرناک نیست، اما موضوع بزرگ تری را روشن می کند. در واقع این رفتار را علامت قرمز برای غذا خوردن بی نظم است.

غذا خوردن برای کاهش وزن نباید به معنای محدود کردن خود یا مجبور کردن خود به خوردن یا نوشیدن چیزی باشد که اشتها آور نیست. این نشانه آن است که شما عادت‌های غذایی پایداری ایجاد نمی‌کنید و همچنین نشان می‌دهد که مایلید کاهش وزن را بر سلامتی خود در اولویت قرار دهید.

این نوع چالش‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند برای افرادی که اختلال در خوردن دارند، تحریک کننده باشد. ویدیوهای رژیم غذایی در رسانه های اجتماعی خطرناک هستند. آنها توسط افرادی بدون صلاحیت ایجاد می شوند و به هیستری دعوت می کنند. این پوچ است که به قهوه خود لیمو اضافه کنید. اگر به دنبال تغییر در سلامت متابولیک خود هستید، یک متخصص پیدا کنید.

کاهش وزن فرآیند پیچیده‌ای است که شامل یک سری رفتارهای سالم از جمله تغذیه سالم، خوابیدن، فعال ماندن و مدیریت استرس است. ژنتیک، هورمون ها و عوامل دیگر نیز در این امر دخیل هستند. تنها چیزی که ما با اطمینان می دانیم این است که هیچ راه حل سریعی وجود ندارد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید