امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285695
۱۹۰
۱
۰
نسخه چاپی

هادی بیگی نژاد، نماینده مجلس: قالیباف مانع در دستورکار قرار گرفتن طرح تحقیق‌وتفحص از سازمان اوقاف است

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مجلس یازدهم: به‌رغم طرح درخواست تحقیق‌وتفحص از سازمان اوقاف، رییس مجلس اجازه طرح موضوع را نمی‌دهد.

هادی بیگی نژاد، نماینده مجلس: قالیباف مانع در دستورکار قرار گرفتن طرح تحقیق‌وتفحص از سازمان اوقاف است

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس یزدهم درباره روند پیگیری تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف می‌گوید: «آقای قالیباف (چهارشنبه) پشت تریبون مجلس اعلام کرد به دلیل اختلاف نظرهایی که از نظر حقوقی و فقهی وجود داشت، این تحقیق و تفحص اعلام وصول نشده است.

آقای قالیباف این ابهامات را با مدیران سازمان اوقاف، جلو می‌بردند. آقای قالیباف ماجرا را نگه داشتند تا بتوانند تحقیق و تفحص را با آن ابهامات همراه کنند. اما چون زمان آن طولانی شد، تصمیم گرفته شد تحقیق و تفحص هم انجام و این ابهامات شرعی و سیاسی هم جداگانه دنبال شود.»

این نماینده در پاسخ به این پرسش که نهایتا آیا تحقیق و تفحص در دستور کار قرار گرفت یا نه، گفت: «در دستور قرار گرفته است، اینکه چه زمانی در دستور کار قرار گرفته است، ممکن است یک هفته یا دو هفته یا بیشتر شود. پس از رای‌گیری، هیات رییسه تحقیق و تفحص و سایر اعضای مورد نظر انتخاب می‌شوند.»

نماینده ملایر درباره محتوای این تحقیق و تفحص و اینکه قرار است در چه موضوعی انجام شود، گفت «بررسی‌ها برای هر شهری جداگانه انجام می‌شود، در هر استان، سازمان اوقاف مشکلات مخصوص به خود را دارد. زمانی که تحقیق و تفحص انجام شود، ممکن است مشخص شود بسیاری از ابهامات و حاشیه‌های مطرح شده پیرامون سازمان اوقاف از نظر حقوقی و فقهی درست بوده‌اند. چون نمی‌توان با قاطعیت قضاوت کرد. من هم در صحبت‌هایم در صحن گفتم به خاطر برخی مسائل، شبهاتی ایجاد و به بسیاری از مدیران اتهام وارد شده است. ما باید این مسائل را رد کنیم. اگر تعدادی از مدیران اوقاف ایراد دارند و تخلف کرده‌اند آنها باید پاسخگو باشند.»

او ادامه داد: «با برخی از همکاران صحبت کردم، اعلام کردند در حال حاضر اختلاف‌نظرهایی در سازمان اوقاف وجود دارد که حتی اگر تحقیق و تفحص هم انجام شود ممکن است نتیجه‌بخش نباشد، باید این مشکلات بر طرف شود تا بعد تحقیق و تفحص انجام شود. قرار شد موضوع تحقیق و تفحص در دستور کار قرار بگیرد تا پس از رفع مشکلات سیاسی و فقهی، بررسی‌ها انجام شود.»

بیگی‌نژاد در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که آیا به موضوع اجاره موقوفه قزوین به یکی از اقوام مدیران ارشد اوقاف و حاشیه‌های آن رسیدگی می‌کنید، گفت: «این موضوع مرتبط با قبل از درخواست ما برای تحقیق و تفحص است، اما ممکن است به این پرونده هم رسیدگی شود. شیوه موردنظر من به این شکل است که نمایندگان شهرهای مختلف در هیات تحقیق و تفحص عضو می‌شوند و اطلاعات مورد نیاز را به هیات‌رییسه کمیته تحقیق و تفحص ارسال می‌کنند تا جمع بندی‌های لازم صورت بگیرد.»

انتهای پیام

  • منبع
  • دیدبان ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید