امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287929
۶۴
۱
۰
نسخه چاپی

واکنش حماس به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

واکنش حماس به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

حماس قطعنامه شورای امنیت برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را «گام ناکافی» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت فلسطین بامداد شنبه از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار گسترش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه می‌شود اما درخواست برای آتش‌بس‌ فوری در آن وجود ندارد، انتقاد کرد.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی امارات به شورای امنیت، خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه شده بود اما با تهدید آمریکا به وتوی قطعنامه همانند دفعات پیشین، سرانجام و پس از چند بار تعویق در رأی‌گیری، قطعنامه افزایش کمک‌ها به غزه شامگاه جمعه به تصویب رسید.

جنبش حماس در واکنش به تصویب قطعنامه اعلام کرد: «این یک یک گام ناکافی است و با ملزومات وضعیت فاجعه‌باری که توسط ماشین نظامی (رژیم صهیونیستی) تروریست در غزه ایجاد شده سازگار نیست».

در بیانیه مقاومت اسلامی فلسطین همچنین آمده که این بیانیه «شامل تصمیم بین‌المللی برای توقف جنگ نسل‌کشی توسط اشغالگر تروریست علیه مردم فلسطین در غزه نمی‌شود».

در حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از هفتم اکتبر تاکنون، بیش از ۲۰ هزار نفر که اکثر آن‌ها کودکان و زنان هستند به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۳ هزار نفر هم مجروح شده‌اند.

حماس همچنین اعلام کرده «آمریکا دست به تهی‌کردن اساس این قطعنامه زده و از اراده جامعه بین‌المللی و مجمع عمومی سازمان ملل در توقف تجاوز علیه مردم بی‌دفاع فلسطین سر باز زده است».

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت خواستار گنجاندن عبارت «تعلیق خصومت‌ها» در قطعنامه شد که با وتوی آمریکا، این اصلاحیه رد شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید