امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287494
۶۸
۱
۰
نسخه چاپی

واکنش رئیس جمهور فرانسه به حمله به بیمارستان غزه

وزارت خارجه فرانسه نیز سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله مرگبار به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را «قاطعانه» محکوم می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه حمله به بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد.

مکرون بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیچ چیزی نمی‌تواند حمله به یک بیمارستان را توجیه کند. هیچ چیزی نمی‌تواند هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کند.

به گزارش ایرنا، وی افزود، فرانسه حمله به بیمارستان المعمدانی را که «قربانیان فلسطینی زیادی گرفته است محکوم می‌کند.»

مکرون همچنین نوشت: دسترسی بشردوستانه به نوار غزه باید بدون تاخیر فراهم شود.

وزارت خارجه فرانسه نیز سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله مرگبار به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را «قاطعانه» محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه افزود: قوانین بشردوستانه بین‌المللی برای همگان الزام‌آور است و باید اجازه حفاظت از مردم غیرنظامی داده شود. دسترسی بشردوستانه به نوار غزه باید بدون هیچ تاخیری فراهم شود.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه شب از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد.

حمله به بیمارستان المعمدانی واکنش‌های جهانی زیادی را برانگیخت و کشور‌هایی مانند ایران، عراق، پاکستان، عربستان، امارات، مصر، اردن و بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی این جنایت را محکوم کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این جنایت را محکوم کرد و آن را مصداق بارز نسل‌کشی خواند.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: هیچ پایانی برای جنایات جنگی آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینیان دیده نمی‌شود. این رژیم تشنه به خون با حمله به بیمارستانی در نوار غزه، آن را با خاک یکسان و زنان و کودکان را جزغاله کرد.

هچنین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود در روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را لغو کرد.

اردن نیز از لغو نشست چهارجانبه این کشور، آمریکا، تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه خبر داد. از این رو، سفر بایدن به امان لغو شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • عصر ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید