امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285765
۱۵۳
۱
۰
نسخه چاپی

واکنش زلنسکی به تحولات روسیه: از اوکراین خارج شوید

زلنسکی گفت: هرچه نیروهای روسیه و مزدوران این کشور در سرزمین ما بمانند، با هرج و مرج و درد و مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد

واکنش زلنسکی به تحولات روسیه: از اوکراین خارج شوید

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد، روسیه برای مخفی کردن مشکلات خود از تبلیغات بهره برده، اما هرج و مرج کنونی در این کشور قابل کتمان نیست.

به گزارش فارس، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به تحولات جاری در روسیه، بر لزوم خروج نیرو‌های نظامی و مزدور روسیه از اوکراین تاکید کرد.

زلنسکی در پیام توییتری به دو زبان اوکراینی و انگلیسی به تنش‌های اخیر در روسیه بین نیرو‌های شبه نظامی گروه واگنر و ارتش روسیه واکنشن نشان داد.

رئیس‌جمهور اوکراین در این پیام تلویحا ولادیمیر پوتین را مخاطب خود قرار داد و ضمن بیان دوباره مواضع ضد روسیه اوکراین و غرب، ادعای بی اساس کمک پهپادی ایران به روسیه در جنگ را تکرار کرد.

او در پیام توییتری نوشت: «هر کس که راه شر را انتخاب کند خود را نابود می‌کند. کسی که برای نابود کردن زندگی یک کشور دیگر، نیرو‌های نیرو می‌فرستد و نمی‌تواند جلوی فرار و خیانت آن‌ها را با مقاومت در برابر زندگی بگیرد. کسی که با موشک وحشت می‌آفریند و وقتی این موشک‌ها سرنگون می‌شود برای دریافت پهپاد‌های شاهد خود را تحقیر می‌کند. کسی که مردم را تحقیر می‌کند و صد‌ها هزار نفر را به جنگ می‌فرستد تا در نهایت خود را در منطقه مسکو از کسانی که خودش مسلح کرده بود، سد ایجاد کند».

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: «روسیه برای مدت طولانی از تبلیغات (پروپاگاندا) استفاده می‌کرد تا ضعف خود و حماقت دولت خود را بپوشاند و اکنون آنقدر هرج و مرج وجود دارد که هیچ دروغی نمی‌تواند آن را پنهان کند. مخاطب همه این‌ها یک نفر است؛ کسی که بار‌ها و بار‌ها از (تکرار اتفاقات) سال ۱۹۱۷ می‌ترسد اگرچه او نمی‌تواند نتیجه‌ای جز این داشته باشد».

به نظر می‌رسد که زلنسکی در اشاره به تحولات سال ۱۹۱۷ به انقلاب روسیه در همین سال اشاره می‌کند که در نتیجه آن «نیکولای دوم» آخرین تزار روسیه از سلطنت خلع شد.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه پیام خود از همه نیرو‌های گروه واگنر و ارتش روسیه خواست که برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در کشور خودشان، از اوکراین خارج شوند.

به ادعای او، «ضعف روسیه آشکار است. ضعف تمام عیار و هر چه روسیه بیشتر سربازان و مزدوران خود را در سرزمین ما نگه دارد، بعدا هرج و مرج، درد و مشکلات بیشتری برای خود خواهد داشت. این نیز واضح است».

زلنسکی در پایان پیام توییتری خود خطاب به مردم و ارتش اوکراین و حامیان غربی این کشور مدعی شد: «اوکراین می‌تواند از اروپا در برابر گسترش شرارت و هرج و مرج روسیه محافظت کند. ما مقاومت، اتحاد و قدرت خود را حفظ می‌کنیم. همه فرماندهان ما، همه سربازان ما می‌دانند چه باید بکنند. زنده‌باد اوکراین!».

  • منبع
  • عصر ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید