امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285459
۱۱۸
۱
۰
نسخه چاپی

واکنش عضو شورا به تداوم بکارگیری کودکان برای جمع‌آوری زباله و بی‌توجهی پیمانکاران به تذکرات

عضو شورای شهر تهران نسبت به بی‌توجهی شهرداری و پیمانکاران آن به تذکرات شورا درخصوص عدم استفاده از کودکان برای جمع‌آوری زباله واکنش نشان داد.

واکنش عضو شورا به تداوم بکارگیری کودکان برای جمع‌آوری زباله و بی‌توجهی پیمانکاران به تذکرات

«علی اصغر قائمی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با وجود بی‌توجهی پیمانکاران شهرداری به تذکرات شورا در خصوص عدم استفاده از کودکان برای جمع‌آوری زباله آیا نیاز نیست که شورا به صورت جدی‌تری در این خصوص ورود کرده و صرفا به دادن تذکر اکتفا نکند؟ گفت: ما به عنوان اعضای شورا دو ابزار در اختیار داریم اول اینکه مقرراتی را وضع کنیم و شهرداری را به اجرای این مقررات مکلف کنیم. همچنین به صورت مستمر نظارت داشته باشیم و اگر جایی موردی را دیدیم که خلاف مقررات و تدبیر عمل می‌شود، گزارش دهیم و پیگیری کنیم و از فرد خاطی یا مجموعه خاطی در صحن شورا توضیح بخواهیم. این کاری است که از شورا و شوراییان بر می‌آید.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه واقعیت مطلب این است که برای این موضوع یک اراده و اعتقاد در لایه اجرا لازم است، تصریح کرد: آن قدری که مطلع هستم؛ معتقدم در شهرداری و بدنه شهردرای این اعتقاد و اراده وجود دارد که نباید این اتفاق صورت بگیرد، اما چون بخش اعظمی از کار برون سپاری می‌شود، این گلایه باید از پیمانکارانی که این کارها را انجام می‌دهند، باشد، چراکه این اقدام آن‌ها خلاف رویه اخلاق متعارف در جامعه و خلاف قانون، شرع و انسانیت است.

قائمی خاطرنشان کرد: اینکه شهرداری در قراردادهایی که با پیمانکاران مختلف منعقد می‌کند، ممنوعیت استفاده از کودکان را به عنوان شرط مشخص کند و به عنوان کارفرما بر حسن اجرا نظارت کند خواسته منطقی و مطلوبی است و ما هم همین درخواست را از شهرداری داریم و وظیفه ما است که نسبت به این موضوع حساس باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که در چه مناطقی فضاهای بی‌دفاع شهری بیشتر وجود دارد؟ گفت: جاهایی که ما انباشتگی بافت فرسوده داریم بیشترین فضای بی‌دفاع شهری را داریم، چراکه ریزدانگی و دسترسی‌ناپذیری از جمله عوامل ایجاد فضای بی‌دفاع شهری هستند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: پهنه‌هایی که ما در آنجا بافت فرسوده داریم کاملا مشخص است و سازمان نوسازی هم که متولی این موضوع است، کاملا به این موضوع اشراف دارد و این کار مشترکی را بین سازمان نوسازی شهر تهران و حوزه اجتماعی و فرهنگی می‌طلبد که نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

قائمی در پاسخ به این سوال که آیا فضاهای بی‌دفاع شهری در افزایش آسیب‌های اجتماعی نقش دارد، گفت: صددرصد می‌توانند باعث افزایش باشند. اگر گشت وگذاری در شهر داشته باشید، عمده آسیب‌هایی که شاهد آن هستیم مانند تجمع و تراکم معتادان متجاهر عمدتا در این مکان‌ها مشاهده می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید