امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286203
۱۲۶
۱
۰
نسخه چاپی

واکنش مسکو به تحویل مهمات خوشه‌ای به اوکراین: آمریکا بشر را به جنگ جهانی نزدیک می‌کند

روسیه در واکنش به تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ارسال تسلیحات خوشه‌ای به اوکراین هشدار داد که واشنگتن بشریت را به «مناقشه‌ای جهانی» نزدیک می‌کند. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ضمن بیان این مطلب تصمیم ایالت متحده را از سر «استیصال» توصیف کرد. وی افزود که این تصمیم تاثیری بر «عزم» کشورش برای دستیابی به اهداف خود در «عملیات نظامی ویژه» نخواهد داشت.

واکنش مسکو به تحویل مهمات خوشه‌ای به اوکراین: آمریکا بشر را به جنگ جهانی نزدیک می‌کند

روسیه در واکنش به تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ارسال تسلیحات خوشه‌ای به اوکراین هشدار داد که واشنگتن بشریت را به «مناقشه‌ای جهانی» نزدیک می‌کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ضمن بیان این مطلب تصمیم ایالت متحده را از سر «استیصال» توصیف کرد. وی افزود که این تصمیم تاثیری بر «عزم» کشورش برای دستیابی به اهداف خود در «عملیات نظامی ویژه» نخواهد داشت.

مقام‌های روسی برای اشاره به جنگ اوکراین از عبارت «عملیات نظامی ویژه» استفاده می‌کنند.

سفیر روسیه در سازمان ملل اظهار داشت: «سطح کنونی اقدام‌های تحریک‌آمیز آمریکا حقیقتا خارج از حد تصور است. امری که بشریت را به یک جنگ جهانی جدید نزدیک می‌کند. ایالات متحده به قدری غرق ایده شکست روسیه شده است که وخامت اقدام‌های خود را درک نمی‌کند.»

آمریکا روز جمعه اعلام کرد که جو بایدن با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرده است. الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین ضمن استقبال از این تصمیم تاکید کرد که کی‌یف از این تسلیحات در خاک روسیه استفاده نخواهد کرد. با این حال تصمیم واشنگتن واکنش منفی برخی از متحدان اروپایی آمریکا را به دنبال داشته است.  دولت اسپانیا در همین راستا روز شنبه با این تصمیم مخالفت کرد.

وزیر دفاع اسپانیا اظهار داشت: «اسپانیا براساس تعهد راسخی که به اوکراین دارد قویا خود را متعهد به این می‌داند که برخی سلاح‌ها و بمب‌ها تحت هیچ شرایطی نباید تحویل داده شوند.»

وی افزود که «دفاع مشروع اوکراین» از خاک خود نباید با بمب‌های خوشه‌ای صورت گیرد.

استفاده از مهمات خوشه‌ای از سوی بیش از ۱۰۰ کشور از جمله اسپانیا ممنوع شده است. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا نیز روز شنبه تاکید کرد که کشورش امضاء کننده کنوانسیون منع تولید و استفاده از مهمات خوشه‌ای است.

رئیس دولت محافظه‌کار بریتانیا در عین حال تاکید کرد که لندن به حمایت‌های خود از اوکراین برای مقاومت در برابر تهاجم نظامی روسیه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید