امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285545
۱۵۳
۱
۰
نسخه چاپی

ورود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به حوزه ارائه «مشورت حقوقی»

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی از ارائه خدمات مشورتی مجازی دفاتر از طریق یکی از پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد و گفت: این خدمت به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است.

 ورود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به حوزه ارائه «مشورت حقوقی»

، حسن روحانی‌نیا درباره ارائه خدمت مشورت در دفاتر، افزود: هر چند همواره مردم در مراجعه به دفاتر از مشورت کاربران و مدیران دفاتر بهره‌مند می‌شوند اما برای اینکه این خدمت به صورت نظام‌مند در دفاتر ارائه شود، برای سال ۱۴۰۲ موافقت ریاست قوه قضائیه برای ارائه خدمت مشورت به مردم را دریافت کردیم و برای اینکه تبدیل به عملیات اجرایی شود، کانون از حدود ۲ ماه قبل برنامه‌ریزی کرده است تا ارائه مشورت به مردم در فضای مجازی نیز امکانپذیر شود.

وی ادامه داد: طبق طراحی انجام شده، به زودی مردم از طریق یکی از پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند مساله خود را مطرح کنند و از طریق همان پیام‌رسان به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی متصل شوند و مشورت لازم را دریافت کنند.

روحانی‌نیا اظهارداشت: این راهنمایی و مشورت در مورد نوع درخواست، ضمائم، نحوه ثبت، اقدامات بعدی پس از ثبت دادخواست و در نهایت متن مورد تأیید قوه قضائیه است که با مشورت مدیران دفاتر تهیه و ارسال می‌شود. تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه پیش رو این سامانه راه اندازی شود.

  • منبع
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید