امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287454
۹۸
۱
۰
نسخه چاپی

وزیر انرژی عربستان: باید اقدامات پیشگیرانه در بازار نفت انجام شود

وزیر انرژی عربستان: باید اقدامات پیشگیرانه در بازار نفت انجام شود

به گزارش الجزیره به نقل از حقوق نیوز شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز پنجشنبه گفت که لازم است اقدامات پیشگیرانه  و تلاش برای ثبات در بازار نفت انجام شود.

وی در سفر به روسیه افزود: ما عصای جادویی نداریم. پیش بینی اینکه در بازار چه اتفاقی خواهد افتاد، حتی ظرف نیم سال دشوار است.

شبکه تلویزیونی رسمی روسیه 24 نیز به نقل از وزیر عربستان سعودی - امروز پنجشنبه - گفت که نیاز به حرکت در بازارهای نفت بستگی به میزان نوسان آنها دارد.

به نوبه خود، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، گفت که قیمت فعلی نفت منعکس کننده خطرات و درگیری در خاورمیانه است.

نواک انتظار داشت که تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری به 2.4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ریاض تعهد خود را برای حمایت از تلاش‌های اوپک پلاس برای دستیابی به تعادل در بازارها و حمایت از «هر چیزی» که می‌تواند به بهبود رشد اقتصاد جهانی کمک کند، اعلام کرد.

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام بخش انرژی هشدار داده بود که تشدید درگیری بین مقاومت فلسطین در غزه و اسرائیل قیمت هر بشکه نفت خام را به 100 دلار افزایش می دهد.

پس از عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین به رهبری گردان های عزالدین قسام در روز شنبه هفته گذشته علیه اسرائیل آغاز شد، قیمت نفت طی دو روز گذشته افزایش چشمگیری داشت و از مرز 88 دلار در هر بشکه گذشت.

در ابتدای معاملات روز پنجشنبه، قیمت نفت برنت  قبل از اینکه مسیر خود را به سمت بالا تغییر دهد با 0.48 درصد کاهش به 85.41 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام برنت در حال حاضر 86.3 دلار معامله می شود.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ابتدای معاملات با 0.59 درصد کاهش به 83 دلار در هر بشکه رسید اما در ادامه رشد کرد و به حدود 83.8 دلار در آخرین معاملات افزایش یافت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید