امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288300
۸۸
۱
۰
نسخه چاپی
سی ان ان از قول مقامات آمریکایی

پاسخ آمریکا به حمله اخیر، احتمالا قوی خواهد بود، اما کاخ سفید نگران کلید خوردن جنگی گسترده‌تر با ایران است

پاسخ آمریکا به حمله اخیر، احتمالا قوی خواهد بود، اما کاخ سفید نگران کلید خوردن جنگی گسترده‌تر با ایران است

مقامات آمریکایی به سی ان ان گفته اند که پاسخ ایالات متحده به حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن که منجر به کشته و زخمی شدن نیرو‌های آمریکایی در روز یکشنبه شد، احتمالا قدرتمندتر از حملات تلافی جویانه قبلی آمریکا در عراق و سوریه است. با این جال سی ان ان از قول مقامات آمریکایی می‌گوید کاخ سفید نگران کلید خوردن جنگی گسترده‌تر با ایران است.

مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند که پاسخ ایالات متحده به حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن که منجر به کشته و زخمی شدن نیرو‌های آمریکایی در روز یکشنبه شد، احتمالا قدرتمندتر از حملات تلافی جویانه قبلی آمریکا در عراق و سوریه است.

سی ان ان نوشت: جو بایدن تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا به گونه‌ای پاسخ دهد که این حملات برای همیشه متوقف شود. شبه‌نظامیان از ماه اکتبر بیش از ۱۶۰ بار تأسیسات نظامی آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند و چندین فعال جمهوری‌خواه از آمریکا خواسته‌اند مستقیماً به داخل ایران ضربه بزند تا پیامی روشن ارسال شود.

 اما بزرگترین چالش در حال حاضر برای دولت بایدن این است که چگونه به حمله هواپیمای بدون سرنشین پاسخ دهد، بدون اینکه جرقه‌ی جنگ منطقه‌ای را بزند.

ایالات متحده در ماه‌های اخیر چندین حمله به انبار‌های تسلیحات گروه‌های نیابتی ایران در عراق و سوریه انجام داده است. تا به امروز، هیچ یک از این حملات، شبه‌نظامیان را که ۱۶۵ حمله آن‌ها بیش از ۱۲۰ نظامی آمریکایی را در سراسر منطقه مجروح کرده، منصرف نکرده است.

 ژنرال بازنشسته مارک هرتلینگ گفت که مرگ سربازان آمریکایی یعنی «مطمئناً از خط قرمز رئیس جمهور عبور شده» و هم مقامات و هم تحلیلگران منتظر واکنش قوی تری هستند که لزوماً محدود به یک کشور یا یک روز نیست. اما مقامات امریکایی گفته‌اند بعید است که ایالات متحده به داخل ایران حمله کند.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید