امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287731
۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

پلیس اسرائیل جواب داد: چه کسی شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی را کشت؟

پلیس اسرائیل جواب داد: چه کسی شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی را کشت؟

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و چهارمین روز ادامه دارد و وزارت بهداشت نوار غزه از کشته شدن بیش از 200 فلسطینی در بمباران مدارس الفاخوره و تل الزعتر خبر داد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مجتمع پزشکی شیفا در غزه پس از تسلط ارتش اسرائیل بر آن و حمله به بیماران و پزشکان به منطقه مرگ تبدیل شده است.

همچنین روزنامه هاآرتص گزیده‌ای از تحقیقات پلیس اسرائیل در مورد آنچه در کنسرت در نوار غزه همزمان با حمله مقاومت فلسطین به رهبری گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر رخ داد را منتشر کرد.

بیش از 40 روز پس از تکرار مکرر مقامات اسرائیلی و غربی مبنی بر اینکه اعضای گردان های عزالدین قسام در این جشنواره قتل عام کرده اند، پلیس اسرائیل اطلاعاتی را کاملاً مغایر با این داستان یافت.

تحقیقات اولیه پلیس به این نتیجه رسید که یک هواپیمای جنگی اسرائیل ظاهراً اسرائیلی ها را در نزدیکی ریعیم در نوار غزه در تلاش برای هدف قرار دادن شبه نظامیان حماس بمباران کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که تحقیقات اولیه پلیس اسرائیل نشان می دهد که افراد مسلحی که در حمله 7 اکتبر شرکت داشتند از کنسرت موسیقی در نزدیکی شهرک ریعیم اطلاعی نداشتند.

بر اساس بررسی های اولیه، یک هلیکوپتر نظامی از پایگاه رامات دیوید برخاست و شبه نظامیان را از هوا بمباران کرد و تعدادی از شرکت کنندگان را هدف قرار داد. 364 شرکت کننده در کنسرت کشته شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که 4000 نفر از جمله خارجی ها در این کنسرت شرکت کردند. وی به نقل از منابع آگاه افزود: گردان های القسام حتی از این مراسم بی اطلاع بودند اما چتربازان آنها هنگام عبور از شهرک های اطراف نوار غزه متوجه حضور اسرائیلی ها در خیابان ها شدند. آنها این موضوع را به اعضای خود اطلاع دادند و هنگامی که به محل رسیدند، توسط هواپیماهای جنگی که اطلاعاتی در مورد عملیات دریافت کرده بودند، بمباران شدند.

خبرنگار توضیح داد که هواپیماهای جنگی اسرائیل از واقعیت روی زمین آگاه نبودند، زیرا حماس تمامی وسایل ارتباطی را مختل کرده بود.

وی هشدار داد که وجود اجساد سوخته نتایج تحقیقات پلیس را تایید می کند، زیرا گردان های القسام سلاح های آتش زا ندارند و به همین دلیل هواپیماهای اسرائیلی کسانی بودند که شرکت کنندگان را کشتند.

او گفت که تعدادی از خلبانان اعتراف کردند که ممکن است اسرائیلی ها را بمباران کرده باشند زیرا نمی دانستند کجا و چه کسانی را بمباران می کنند.

خبرنگار اظهار داشت که این تحقیقات نشان دهنده سردرگمی و اشتباهات نظامی است که مسائل را پیچیده تر می کند، آینده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است تظاهرات بیشتری را علیه وی ایجاد کند.

به نظر می رسد که نتانیاهو از تحقیقات آگاه است، همانطور که او در یک کنفرانس مطبوعاتی - عصر شنبه - خواستار حمایت بیشتر مردمی و حمایت بین المللی به ویژه از سوی ایالات متحده شد.

این کنفرانس همزمان با تظاهرات گسترده ای در تل آویو برای انعقاد قرارداد تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس بود.

 

 

 

 

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید