امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283044
۲۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

پهپاد کره شمالی وارد منطقه پرواز ممنوع ریاست جمهوری کره جنوبی شد

پهپاد کره شمالی وارد منطقه پرواز ممنوع ریاست جمهوری کره جنوبی شد

مقامات نظامی کره جنوبی می گویند که یک هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی ماه گذشته هنگامی که به حریم هوایی این کشور نفوذ کرد، وارد انتهای شمالی منطقه پرواز ممنوع به شعاع 3.7 کیلومتر (2.2 مایل) در اطراف دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول شد.

یک مقام نظامی روز پنجشنبه به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت: این [پهپاد] برای مدت کوتاهی به سمت لبه شمالی منطقه پرواز کرد، اما به تأسیسات کلیدی امنیتی نزدیک نشد.

این پهپاد جزو پنج هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی بود که در 26 دسامبر از مرز عبور کرد و وارد حریم هوایی کره جنوبی شد و ارتش کره جنوبی را بر آن داشت تا با جت های جنگنده و هلیکوپترهای حمله کنند. ارتش نتوانست هواپیماهای بدون سرنشین را که ساعت ها بر فراز خاک کره جنوبی پرواز می کردند، سرنگون کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نفوذ یکی از پهپادها به منطقه پرواز ممنوع دفتر ریاست جمهوری را رد کرده بود، با این حال، روز پنجشنبه تایید کرد که یک پهپاد انتهای شمالی منطقه امن را نقض کرده است اما مستقیماً بر فراز منطقه یونگسان پرواز نکرده است. جایی که دفتر رئیس جمهور یون سوک یول در آن قرار دارد.

حمله پهپادها باعث انتقاد از پدافند هوایی کره جنوبی در زمانی شده است که کره شمالی با توسعه فناوری های موشک بالستیک خود، از جمله پرتاب آزمایشی تعداد بی سابقه ای از موشک ها در سال گذشته، یک تهدید فزاینده به شمار می رود.

یونهاپ گفت: «تهاجمات پهپادها آمادگی ناکافی جنوب را برای شناسایی، ردیابی و سرنگونی چنین پهپادهای کوچکی آشکار کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه هشدار داد که در صورت نقض مجدد حریم هوایی کشورش توسط هواپیماهای بدون سرنشین، معاهده نظامی بین دو کره در سال 2018 با پیونگ یانگ را تعلیق خواهد کرد.

کیم یون هی، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری در یک نشست خبری گفت: او به دفتر امنیت ملی دستور داد تا در صورتی که کره شمالی اقدام تحریک آمیز دیگری به خاک ما انجام دهد، اعتبار توافقنامه نظامی را تعلیق کند.

قرارداد 2018 که در حاشیه نشست بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور سابق کره جنوبی امضا شد، خواستار توقف "همه اقدامات خصمانه"، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اطراف مرز و حذف مین های زمینی و پست های نگهبانی در منطقه غیرنظامی به شدت مستحکم شده (DMZ) شد.

تهدید یون به ترک پیمان 2018 می تواند به معنای بازگشت مانورهای مستقیم در منطقه پرواز ممنوع سابق و پخش تبلیغات در سراسر مرز باشد - که همه اینها قبل از توافق با واکنش های خشمگین پیونگ یانگ مواجه شد. یون از برخورد ارتش با حادثه هواپیمای بدون سرنشین انتقاد کرده و از نیروهای این کشور خواسته است که آماده مقابله به مثل باشند، حتی اگر این به معنای "خطر تشدید تنش" باشد.

وی همچنین به وزیر دفاع دستور داده است تا یک واحد پهپاد جامع را راه اندازی کند که مأموریت های چند منظوره از جمله نظارت، شناسایی و جنگ الکترونیک را انجام می دهد و همچنین خواستار سامانه ای برای تولید انبوه پهپادهای رادارگریز شده است.

ارتش کره جنوبی از سال 2018 دو اسکادران پهپاد را در فرماندهی عملیات زمینی خود به کار انداخته  اما آنها عمدتاً برای آماده شدن برای جنگ آینده طراحی شده اند.  

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید