امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263303
۶۷۶
۱
۰
نسخه چاپی
علی یونسی

پیام تسلیت مشاور رئیس جمهور بمناسبت درگذشت زرتشت

پنجم دی ماه مصادف است با سالگرد درگذشت اشوزرتشت؛ پیامبر زرتشتیان. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تسلیت می‌گویم

 

پیام تسلیت مشاور رئیس جمهور بمناسبت درگذشت زرتشت
 

به گزارش حقوق نیوز علی یونسی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، 5 دی که مصادف با درگذشت زرتشت می باشد را به تمامی زرتشتیان ایران و جهان تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام علی یونسی به این شرح است:

بنام خداوند جان و خرد
پنجم دی ماه مصادف است با سالگرد درگذشت اشوزرتشت؛ پیامبر زرتشتیان. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تسلیت می‌گویم.
اشوزرتشت مردمان ایران زمین را به پرستش «اهورامزدا» یا همان خدایِ دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. حضرت زرتشت قدیمی ترین پیام‌آور یکتاپرستی، صلح‌طلبی، رعایت حقوق‌بشر، راستی و درست‌کاری در جهان بود. زرتشتیان بر اساس آموزه های این دین توحیدی اهل صلح، مدارا، محبت و مهربانی با مردم هستند و همواره حامی میراث فرهنگی و حافظ آیین ها و جشن های باستانی این سرزمین اند. برای هر ایرانی مایه افتخار است که به سرزمینی تعلق دارد که مهد یکتاپرستی است و مردمانش کهن ‏ترین ملت یکتاپرست دنیا هستند. ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می کنیم. مقام معظم رهبری در سخنانی تولد آیین زرتشت در ایران را به عنوان یکی از ادیان آسمانی مایه فخر و مباهات ملت ایران دانستند. ایشان به زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان الاهی در ایران اشاره کرده و فرمودند: «در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند» (پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ١٣٧٥).
ضمن آرزوی تسلی خاطر و شادکامی، از خداوند بزرگ برای همه زرتشتیان عزیز، آرامش و سلامتی توام با موفقیت را مسألت دارم.
انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید