امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281208
۵۱۵
۲
۰
نسخه چاپی

چرا باید یک وکیل ملکی کاربلد و خبره داشته باشیم؟ اهمیت داشتن وکیل ملکی؟

چکیده : چرا باید یک وکیل ملکی کاربلد و خبره داشته باشیم؟ اهمیت داشتن وکیل ملکی؟ این سوالی می باشد که بسیاری از شما درگیر پاسخ آن می باشید باید بگوییم که ازگذشته تا به امروز، انجام معاملات ملکی از حساسیت بالایی برخوردار بوده‌است و خطرات زیادی...

چرا باید یک وکیل ملکی کاربلد و خبره داشته باشیم؟ اهمیت داشتن وکیل ملکی؟ این سوالی می باشد که بسیاری از شما درگیر پاسخ آن می باشید باید بگوییم که ازگذشته تا به امروز، انجام معاملات ملکی از حساسیت بالایی برخوردار بوده‌است و خطرات زیادی نیز در این زمینه وجود دارد.

ازآنجایی‌که قانون‌گذاران در این‌ خصوص، قوانین متعددی وضع کرده‌اند، هنگام خریدوفروش املاک مختلف اعم از مسکونی، تجاری، باغ، ویلا و غیره، می‌بایست این قانون‌ها را مدنظر قرار دهیم تا علاوه‌بر جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده و کلاهبرداری، از قانون تخطی نکنیم و دچار اشتباه نشویم.

چرا باید یک وکیل ملکی کاربلد و خبره داشته باشیم؟ اهمیت داشتن وکیل ملکی؟

در این راستا، بعضی از دانش‌آموختگان رشتۀ حقوق با افزایش علم، آگاهی و تخصص در این زمینه، به‌عنوان وکیل ملکی مشغول فعالیت هستند و خدمات مختلفی را به خریداران و فروشندگان انواع ملک ارائه می‌نمایند. بدین‌جهت لازم دانستیم شما را با اهمیت داشتن وکیل ملکی و مزایای آن آشنا کنیم.

وکیل ملکی کیست؟

به‌طور کلی افرادی که درزمینۀ امور حقوقی، خریدوفروش انواع ملک و رفع اختلافات و دعاوی آن فعالیت دارند، وکیل ملکی نامیده می‌شوند. ازآنجایی‌‎که قیمت ملک در پنج سال اخیر رشد فراوانی داشته‌است، باید گفت که اهمیت داشتن وکیل ملکی بسیار زیاد است و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، اختلاف، سوء‌استفاده و غیره باید از یک فرد متخصص، آگاه و باتجربه در این زمینه استفاده کرد. در واقع وکلای ملکی نیز با ارائه راه‌حل‌های گوناگون، مسیر انجام معاملات را برایتان هموار می‌سازند و شما نیز با رعایت تمامی جوانب حقوقی و مالی، می‌توانید نسبت به خریدوفروش ملک اقدام کنید.

ضرورت و اهمیت داشتن وکیل ملکی

اگر در حوزۀ خریدوفروش املاک فعالیت دارید، قطعاً می‌دانید که بدون آگاهی نسبت به قوانین و اصطلاحات حقوقی، نمی‌توانید یک معاملۀ سالم و عاری از هرگونه تخلف را تجربه کنید. آمارها نشان داده‌است که بسیاری از تخلفات بر اثر عدم آگاهی یکی از طرفین معامله یا هر دوی آن‌ها صورت گرفته‌است.

از طرف دیگر، در بعضی موارد بر اثر ندانستن نکات حقوقی، خریداران یا فروشندۀ ملک دچار ضرروزیان می‌شوند، ازاین‌رو برای جلوگیری از بروز این قبیل از مشکلات، می‌بایست از دانش و تخصص یک وکیل ملکی در معاملات خود استفاده کنید تا به‌هیچ‌عنوان دچار مشکل نشوید و فرآیند خریدوفروش املاک را در بهترین شرایط ممکن انجام دهید.

حضور وکیل متخصص ملکی در دعاوی املاک

در دادگاه‌ها، شوراهای حل اختلاف و سایر ارگان‌های حقوقی و انتظامی، وکلای باتجربه و متخصص در حوزۀ املاک، به موکلین کمک می‌کنند تا راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند به حقوق اصلی خود دست پیدا کنند. در واقع، عدم آگاهی و شناخت کافی نسبت به اصطلاحات حقوقی و قوانین موجود، باعث می‌شود تا افراد هنگام خریدوفروش ملک با مشکل مواجه شوند. به همین سبب، باید گفت که این عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند و موجب افزایش اهمیت داشتن وکیل ملکی شده‌اند.

حضور وکیل متخصص ملکی در دعاوی املاک

لازم به ذکر است که وکیل متخصص ملکی در تمامی جلسات دادگاه همراه شما خواهد بود و با ارائه راهکارهای مؤثر و قانونی و همچنین پیگیری روند پرونده دعاوی، موجب تسریع فرآیند اعادۀ دادرسی و احقاق حقوق شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد. بدین‌ترتیب هرچه وکیل، تخصص و تجربۀ بیشتری داشته باشد، به‌نسبت می‌تواند خدمات بهتری را به شما ارائه دهد.

بدین‌ترتیب اهمیت داشتن وکیل ملکی باتجربه و متخصص در تمامی زمینه‌های معاملات ملکی، بیش از داشتن سایر وکلای حقوقی و فاقد تجربه، لازم و کافی در خصوص خریدوفروش ملک است. لازم به ذکر است که وکلای ملکی در کرج، به‌عنوان نزدیک‌ترین شهر به پایتخت ایران، بهترین خدمات را به موکلین ارائه می‌دهند و در سال‌های اخیر، شاهد بهبود ارائه خدمات در این زمینه بوده‌ایم. به‌گونه‌ای که درصد موفقیت پرونده‌های ملکی رشد چشمگیری داشته‌است.

ویژگی‌های بهترین وکلای ملکی در رسیدگی به دعاوی و حل اختلافات

همۀ ما می‌دانیم که تخصص و دانش تئوری، صرفاً بر پایۀ خواندن کتب مختلف و گذراندن دوره‌های آموزشی و تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به‌دست می‌آید. اما برای کسب موفقیت و ارائه راهکارهای مؤثر، می‌بایست یک وکیل ملکی خوب ویژگی‌های مختلفی را دارا باشد تا بتواند ضمن پیگیری روند رسیدگی به پرونده و حل اختلافات در دعاوی ملکی، بهترین راهکار، راهنمایی و مشاوره را به موکل خود ارائه دهد. در این‌ خصوص، بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین وکلای ملکی به شرح زیر، عبارت است از:

1. داشتن تجربۀ لازم و کافی نسبت به مسائل حقوقی و مدیریت روند رسیدگی به دعاوی ملکی:

طبق تحقیقات و بررسی به‌عمل و همچنین نظر بسیاری از موکلین و صاحب منصبان قضایی، یک وکیل ملکی تا زمانی که تجربه‌اي در خصوص حل‌و‌فصل اختلافات ملکی نداشته باشد، نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید به موکل خود خدمت‌رسانی کند. از طرف دیگر، افزایش سرسام‌آور قیمت ملک نیز بر حساسیت انجام معامله افزوده و اهمیت داشتن وکیل ملکی بیش از پیش احساس می‌شود.

2. مسئولیت‌پذیری وکیل ملکی و حضور در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده‌های ملکی:

یک وکیل ملکی متخصص و کارآمد در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده‌های ملکی حضور دارد و با مسئولیت‌پذیری کامل، تا رسیدن به نتیجۀ نهایی و مطلوب، موکلین را همراهی می‌کند، بنابراین برای بهترین وکیل ملکی، صرفاً دریافت حق‌الوکاله اهمیت ندارد و بیش از هر چیز، دستیابی به موفقیت و احقاق حق موکل مهم است.

3. به حداقل رساندن مدت زمان اعاده دادرسی و احقاق حقوق تضییع شده موکل:

درصورتی‌که تا به‌حال پروندۀ حقوقی یا ملکی داشته‌اید، باید بدانید که روند رسیدگی به پروندۀ حقوقی مراحل فراوانی دارد و به همین سبب، طرفین دعوی مدت‌زمان زیادی را صرف دستیابی به حقوقشان می‌کنند.

بدین‌ترتیب بهترین وکیل ملکی می‌تواند با پیگیری مصرانه و ارائه راهکارهای مؤثر، این مدت زمان را به حداقل برساند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، موکل به حقوق اصلی و واقعی خود دست پیدا کند. به‌عبارتی، می‌توان گفت این ویژگی نشان‌دهندۀ اهمیت داشتن وکیل ملکی متخصص و کارآمد است و تا زمانی‌که این همراه حقوقی و قانونی را در کنار خود داشته باشید، می‌توانید به حقوق واقعی خود برسید.

سخن آخر

اهمیت داشتن وکیل ملکی سبب شده تا بسیاری از موکلین روند پیگیری پرونده‌ها و دعاوی ملکی خود را به وکلای متخصص و باتجربه در این حوزه بسپارند، مجموعه حقوقی وکالت تاپ با داشتن زبده ترین وکیل های ملکی میتواند تمامی مشکلات پذونده ملکی شمارا به صورت کاملا حرفه ای به نتیجه مطلوب برساند. فقط کافیست با این مجموعه تماس بگیرید 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید