امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287622
۱۳۰
۱
۰
نسخه چاپی

ژنرال های سابق اسرائیلی: ورود به غزه به معنای وارد شدن به تله حماس است

مقامات سابق ارتش اسرائیل با رد کامل ایده حمله زمینی به نوار غزه، تاکید کردند که این موضوع آسان نیست و به دلیل "شهر تونلی" متعلق به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که به آن مزیت بزرگی در مبارزه می دهد موفق نخواهد شد.

ژنرال های سابق اسرائیلی: ورود به غزه به معنای وارد شدن به تله حماس است

به گزارش الجزیره به نقل از حقوق نیوز مقامات سابق ارتش اسرائیل با رد کامل ایده حمله زمینی به نوار غزه، تاکید کردند که این موضوع آسان نیست و به دلیل "شهر تونلی" متعلق به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که به آن مزیت بزرگی در مبارزه می دهد موفق نخواهد شد.

ژنرال دنی یاتوم، رئیس سابق موساد، گفت که غزه مکان بسیار دشواری در جنگ است و توصیه کرد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود نیروها به آن و محدود کردن خود به بمباران تونل‌ها در هر زمان که آنها پیدا می‌شوند، انجام دهیم.

یاتوم در گفتگو با شبکه 11 اسرائیل با بیان اینکه حدود 500 کیلومتر تونل در غزه وجود دارد، تاکید کرد که این یک شهر کامل زیرزمینی است.

یاتوم گفت که این شهر "یک شهر چند سطحی با سطوح بسیار عمیق است، زیرا حماس روزانه آن را حفر می کند تا در طول هر جنگی بتواند نیروهای انسانی خود را از جایی به مکان دیگر منتقل کند و ناگهان از دهانه تونل بیرون بیاید تا به نیروها حمله کند. "

یاتوم با تاکید بر اینکه به همین دلیل ارتش باید به جای درگیر شدن در جنگی که در آن برتری ندارد، تونل ها را تخریب کند و از توانایی ها و تجربیات توسعه یافته توسط اسرائیل استفاده کند. وی افزود: «ما می‌توانیم به ربات‌های کنترل از راه دور تکیه کنیم، اما نیروی زمینی هرگز نباید به آنجا آورده شود».

ژنرال یوسی لنگوتسکی - مشاور سابق رئیس ستاد ارتش برای مبارزه با تهدید تونل - به همین نکته اشاره کرد و گفت که تونل ها سخت ترین حلقه در کل جنگ هستند. اگر اسرائیل موفق به تخریب تونل ها و تونل های موجود در آنها نشود، نمی تواند حماس را نابود کند و تاکید می کند که "این یک نکته اساسی است."

لنگوتسکی به کانال 11 عبری گفت: "داستان تونل ها بسیار پیچیده است، زیرا حماس تقریباً 20 سال است که این شهر زیرزمینی را می سازد تا بتواند ما را شکار کند و خسارات زیادی به ما وارد کند." ما نباید وارد غزه شویم، زیرا این یک تله است، فقط باید تونل ها را از بیرون خراب کنیم.»

در مورد آدی کرمی، مسئول سابق شاباک، وی به کانال 12 اسرائیل گفت که اسرائیل در شرایطی می جنگد که از سال 1948 شاهد آن نبوده است، زیرا تعداد بسیار زیادی از زندانیان در دست حماس هستند و این وضعیت بسیار حساسی برای خانواده های این زندانیان است.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید