امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287449
۱۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

کاخ سفید بیانیه هایی را که حماس را به کشتن کودکان متهم می کند، پس می گیرد

کاخ سفید بیانیه هایی را که حماس را به کشتن کودکان متهم می کند، پس می گیرد

کاخ سفید اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را پس گرفت که در آن او نارضایتی خود را از آنچه که تصاویر خشونت آمیز از صحنه های حمله جنگجویان گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس توصیف کرد، ابراز کرد.

بایدن در جریان دیدار خود با رهبران جامعه یهودی در کاخ سفید گفت او فکر نمی کرد عکس هایی از سر بریدن بچه ها توسط تروریست ها ببیند.

واشنگتن پست به نقل از سخنگوی کاخ سفید نوشت: نه رئیس جمهور بایدن و نه هیچ یک از مقامات آمریکایی هیچ تصویر یا گزارش مستقلی را در این مورد ندیده اند.

این سخنگو افزود که اظهارات بایدن در مورد جنایات ادعایی بر اساس ادعاهای سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و گزارش های رسانه های اسرائیلی است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای تأیید کرد که مقاومت فلسطین کودکان را هدف قرار نمی‌دهد و از رسانه‌های غربی خواست تا نسبت به روایت اسرائیل دقت و تعصب نداشته باشند.

در همین زمینه، یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت آنچه بایدن در مورد جنایات ادعایی در حمله حماس بیان کرد، از اظهارات مقامات اسرائیلی سرچشمه گرفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا - طی سخنانی که در جمعی از یهودیان آمریکایی ایراد کرد - گفته بود که نخست‌وزیر اسرائیل را از لزوم پایبندی اسرائیل به قواعد جنگ آگاه کرده و در عین حال بر تعهد کشورش به امنیت اسرائیل تاکید کرده است.

بایدن همچنین آمادگی خود را برای پاسخگویی به تمامی نیازهای نظامی اسرائیل "برای دفاع از خود" از جمله تامین مهمات و موشک برای گنبد آهنین اعلام کرد و گفت که به نخست وزیر اسرائیل گفته است که پاسخ اسرائیل به عملیات نظامی که اسرائیل را غافلگیر کرده است، باید قاطع باشد.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید