امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285588
۱۳۹
۱
۰
نسخه چاپی

کشف یک شمشیر ۳۰۰۰ ساله در آلمان که کاملاً سالم است!

کشف یک شمشیر ۳۰۰۰ ساله در آلمان که کاملاً سالم است!

یک شمشیر برنزی که ظاهراً بیش از ۳۰۰۰ سال پیش ساخته شده، در آلمان کشف شده است. طبق گزارش‌های موجود، این شمشمیر همچنان با جزئیات خود به خوبی حفظ شده است و به گفته مقامان آلمانی، هنوز در نور خورشید می‌درخشد.

دفتر ایالتی ایالت باواریا برای حفظ آثار تاریخی می‌گوید قدمت این شمشیر که هفته گذشته در شهر «نوردلینگن» کشف شده، احتمالاً به پایان قرن چهاردهم قبل از میلاد (اواسط عصر برنز) برمی‌گردد. اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا توضیح می‌دهد که شمشیر به خوبی حفظ شده و همچنان می‌درخشد.

اطلاعات استخراج‌شده از شمشیر باستانی

طبق اطلاعات ارائه‌شده، این شمشیر دارای یک قبضه هشت ضلعی برنزی است و از قبری استخراج شده که در آن سه نفر (یک مرد، یک زن و یک پسر) دفن شده بودند. هنوز هویت این سه فرد و اینکه آیا با یکدیگر ارتباطی داشته‌اند یا خیر، مشخص نیست. همچنین محققان اعتقاد دارند که این شمشیر به‌عنوان یک یادبود دفن شده است.

«ماتیاس فایل»، رئیس دفتر ایالتی ایالت باواریا گفت:

«شمشیر‌ و محل دفن هنوز باید مورد بررسی‌های بیشتری قرار بگیرند تا باستان‌شناسان ما بتوانند این یافته‌ها را با دقت بیشتری دسته‌بندی کنند. اما اکنون می‌توانیم بگوییم که وضعیت نگهداری آن فوق‌العاده بود و کشفی مانند این بسیار نادر است.»

کشف یک شمشیر ۳۰۰۰ ساله در آلمان که کاملاً سالم است!

محققان اعتقاد دارند که این شمشیر‌ در گذشته به‌عنوان یک سلاح واقعی مورد استفاده قرار گرفته است. به گزارش CNN در بیانیه آن‌ها آمده است:

«مرکز توجه قسمت جلویی تیغه نشان می‌دهد که این شمشیر عمدتاً برای بریده‌شدن استفاده می‌شده است.»

در دیگر اخبار مربوط به باستان شناسی، محققان روز گذشته از کشف یک مومیایی ۳۰۰۰ ساله در پرو و زیر حدود ۷۰۰۰ کیلوگرم زباله خبر داده بودند. چند هفته قبل‌تر، قدیمی‌ترین گورستان شناخته‌شده انسان با قدمت ۳۰۰ هزار سال در غارهایی از آفریقای جنوبی کشف شده بود.

  • منبع
  • توزلو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید