امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287476
۷۲
۱
۰
نسخه چاپی

کنعانی: مقاومت فلسطین برای اقدام در جهت آزادی اسرا و زندانیان غیرنظامی آماده است

کنعانی: مقاومت فلسطین برای اقدام در جهت آزادی اسرا و زندانیان غیرنظامی آماده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شرایط دردناکی را در باریکه غزه شاهد هستیم. امروز زمین غزه آغشته به خون کودکان، زنان و غیرنظامیان فلسطینی است که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری این هفته خود ادامه داد: امروز چهره دروغین مدعیان حقوق بشر را می‌بینیم که در برابر جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند.

وی گفت: کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و همواره از این موضوع در راستای منافع خود استفاده سیاسی کرده اند، امروز  چشمان خود را در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه در حالی که عکسی از کودکان شهید غزه در دست داشت، گفت: آیا از نگاه این مدعیان، حقوق بشر شامل حقوق کودکان فلسطینی می‌شود؟

وی ادامه داد : آیا مدعیان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونسیتی اقدام به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب می‌کنند؟ گرچه حقیقت کاملا مشخص است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در پرتو پیگیری انجام شده قرار است اجلاس کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود و تا آن جا که من اطلاع دارم تعداد قابل توجهی از وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی همچنین گفت: در جریان برگزاری این اجلاس قرار است که بیانیه و سندی نیز توسط وزیران امور خارجه شرکت کننده منتشر شود.

کنعانی با تاکید بر این که ضرورت اول پایان بخشیدن به جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه است، گفت: مستند سازی این جنایت‌ها ضرورتی انکارناپذیر است و سازمان‌های بین‌المللی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی با تاکید براین که  مقاومت حق مردم فلسطین است، تصریح کرد: تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند و همه احتمالات وارد است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: تداوم این روند می‌تواند شرایط را از کنترل خارج کند و صلح و امنیت بین‌المللی را با مخاطره روبرو کند و در این راستا ضروری است که سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت اقدام کنند و مانع ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه شوند.

کنعانی همچنین  در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست با تاکید بر این که مردم فلسطین از گروه های مقاومت فلسطینی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی در میدان نبرد شکست خورده است  و برای جبران این شکست، توان خود را برای مقابله با ملت فلسطین و شهروندان فلسطینی به کار گرفته است.

وی  با اشاره به محاصره غذایی و دارویی غزه گفت: استفاده از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم غزه توسط صهیونیست‌ها مکرراً گزارش شده است.

کنعانی تاکید کرد: ملت فلسطین حق دفاع از حقوق را دارد  و جهان اسلام چشمان خود در برابر جنایت‌های صهیونیستی نبسته و نخواهد بست . جریان مقاومت چشمان خود در برابر این جنایت‌ها نخواهد بست.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جریان مقاومت فلسطین به ما اعلام کرده است که از بعد انسانی این آمادگی را دارند که برای آزادی اسرا و زندانیان غیرنظامی که در اختیار دارند اقدامات لازم را انجام دهند و البته انجام این موضوع نیازمند  فراهم شدن مقدماتی است که در سایه تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه فراهم شدن این مقدمات امکان پذیر نیست.

این خبر تکمیل می‌شود.

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید