امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288200
۵۰
۱
۰
نسخه چاپی
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور

گفت‌وگوهای مثبت و سازنده‌ای بین ایران و پاکستان در جریان است

گفت‌وگوهای مثبت و سازنده‌ای بین ایران و پاکستان در جریان است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهداف حمله ایران به گروه تروریستی جیش العدل در خاک پاکستان، تاکید کرد که گفت‌وگوهای مثبت و سازنده ای با مقامات پاکستانی در جریان است و چشم انداز همکاریها را مثبت می‌بینیم.

به گزارش ایسنا، متن پیام های محمد جمشیدی در شبکه اجتماعی ایکس به شرح زیر است:

«هفت نکته در باب منطق استراتژیک اقدام ایران علیه گروه تروریستی جیش الظلم

۱. عملیات در پاکستان یک اقدام دفاعی پیشدستانه، ضد تروریستی و هدفمند بود. یک گروه تروریستی آماده عملیات مشاهده شد. تهدید قریب الوقوع بود. جغرافیا و زمان محدودیت ایجاد می کرد. عدم اقدام فوری قطعا جان بسیاری از شهروندان و سربازان وطن را به خطر می انداخت و فاجعه ای بدتر از راسک و کرمان را ایجاد می کرد. دولت جمهوری اسلامی از اقدام قاطع و به موقع نیروهای مسلح تقدیر می کند.

‏۲. انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشور همسایه عمل به تعهدات امنیتی و برخورد با اینگونه تهدیدها که تحت هدایت سرویس های اسرائیل و انگلیس عمل می کنند بود. ما همچنان آماده تقویت چارچوب همکاری های دو جانبه میان ایران و پاکستان هستیم.

‏۳. این عملیات گامی مهم در راستای ارتقای سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است و به لحاظ دکترینی مبتنی بر مفهوم دفاع پیش دستانه/ روبه جلو ولی بدون استقرار نظامی است. بازدارندگی در مقابل گروه های تروریستی متفاوت از سطح بین دولتی است و حتی گاهی بخاطر پیچیدگی های آن، نیازمند کنش فعال و مبتنی بر عملیات های اطلاعات پایه امکان پذیر است. اگر چه همکاری های امنیتی در این زمینه اولویت ایران است.

‏۴. هدف عملیاتی ما تروریست ها هستند و نه کشور دوست و برادر پاکستان. در این میان باید مراقب اخبار جعلی بود که هدفشان تحریک ملت ایران یا پاکستان است بود. از آن جمله می توان به برخی اخبار دروغ مبنی بر حمله با جنگنده و موشک اشاره کرد اما در عمل چیزی جز پهپاد سبک و کوچک که در جدار مرزی عمل کردند نبود. فیلم قطعات آن پهپادها موجود است.

۵. جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که قدرتی امنیت ساز است ازجمله به این علت که هیچگاه اجازه نداده که نگرانی احتمالی همسایگان به جایی برسد که همسایه ای مجبور به اقدام شود. دیگران هم باید از این الگوی رفتاری سرمشق بگیرند.

‏۶. اولویت جمهوری اسلامی دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین است، ولی دچار حواس پرتی استراتژیک نمیشود. حمایت از غزه به معنی بی توجهی به امنیت مردم از مدیترانه و قفقاز تا شبه قاره و جنوب خلیج فارس نیست.

‏۷. سیاست همسایگی و همگرایی سیاست موفق و اعتمادسازی بوده است. اکنون نیز در چارچوب همین سیاست، گفتگوهای مثبت و سازنده ای با مقامات پاکستانی در جریان است و چشم انداز همکاری ها را مثبت می‌بینیم.»

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید