امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 270105
۶۸۳
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر نیرو گفت

۷۵ درصد از حجم سدهای کشور، مملو از آب است

وزیر نیرو گفت: بارش های ابتدای سال قطعاً کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده، به طوری که در شرایط کنونی ۷۵ درصد از حجم سدهای کشور، مملو از آب است

۷۵ درصد از حجم سدهای کشور، مملو از آب است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

۷۵ درصد از حجم سدهای کشور، مملو از آب است

وزیر نیرو گفت: بارش های ابتدای سال قطعاً کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده، به طوری که در شرایط کنونی ۷۵ درصد از حجم سدهای کشور، مملو از آب است.

به گزارش خانه ملت، رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه نشست امروز کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران، افزود: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، گزارش مربوط به عملکرد وزارتخانه در مدیریت سیلاب ها در کشور ارائه شد و پس از آن این موضوع با حضور نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس درباره عملکرد دستگاه ها در مدیریت سیل در هفته های آتی برای قرائت به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی برخی از استان ها از جمله استان سیستان و بلوچستان، گفت: امروز مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای برخی از استان ها مشهود است، البته شرایط به طور کلی و در مقایسه با سال قبل بهتر است، به ویژه آنکه مردم در مصرف آب صرفه جویی می کنند.

اردکانیان ادامه داد: بارش های ابتدای سال قطعاً کمک شایانی به تأمین آب شرب و کاهش اثرات خشکسالی در کشور کرده است، به طوری که در شرایط کنونی ۷۵ درصد از حجم سدهای کشور مملو آب است.

وی گفت: در شرایط کنونی در برخی از استان ها و نقاط کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان مشکل کم آبی وجود دارد، از این رو باید به اجرای پروژه های آبرسانی به استان ها سرعت داده شود، در این رابطه هیچ مانع فنی و پیچیدگی وجود ندارد و تنها تحقق این مسئله نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای رفع مشکلات کمبود اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی قرار است که نشست مشترکی میان کمیسیون عمران، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و در این نشست راه کارها برای تأمین اعتبار مورد بررسی قرار گیرد.

میزان خروجی سد ها تا ۲۵ تیرماه، ۶۷ میلیارد متر مکعب بوده است

تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران در باره میزان پرشدگی سدهای کشور نشان می دهد که این میزان درخردادماه ۸۲ درصد بوده است که در ۲۵ تیرماه به ۷۵ درصد کاهش یافته است. تداوم این روند ضرورت توجه جدی تر به بحث مدیریت مصرف آب را دوچندان می سازد.

میزان ورودی سد های کشور تا ۲۵ تیرماه ۸۴ میلیارد متر مکعب اعلام شده است درحالی که میزان ورودی در پارسال ۲۴ میلیارد متر مکعب بوده است.

میزان خروجی سد ها تا ۲۵ تیرماه، ۶۷ میلیارد متر مکعب بوده است درحالی که این رقم پارسال حدود ۲۳ میلیارد متر مکعب گزارش شده بود.

گرچه براساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان بارندگی ها در ۶ حوضحه اصلی آبخیز کشور با ۱۰۱ درصد رشد در سال آبی جاری (مهرماه ۹۷ تا ۳۰ تیرماه ۹۸) به ۳۳۶.۹ میلی متر رسیده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید