امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287710
۱۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

آسیا با بحران ساس مواجه است

آسیا با بحران ساس مواجه است

به گزارش حقوق نیوز به نقل از تایم ساس ها یک کابوس جهانی هستند. بحران ساس در ماه گذشته فرانسه را فرا گرفت و اکنون، ساس‌ها تعدادی از کشورهای آسیایی را به وحشت انداخته‌اند، جایی که افزایش هجوم آنها، نگرانی‌های تازه‌ای را در میان مردم و دولت ها ایجاد کرده است.

از آغاز ماه نوامبر، کره جنوبی کمپین شدیدی را علیه ساس ها آغاز کرده است. ساس‌ها تا حد زیادی در طی یک عملیات کشتار ملی در دهه 1960 در آنجا ریشه‌کن شده بودند، اما کشور اکنون در مواردی احیای نگران کننده ی آنها را مشاهده می کند.

علاوه بر ایجاد یک کارگروه بین‌وزارتی که به مبارزه با ساس‌ها اختصاص دارد و دولت‌های ملی و منطقه‌ای یک کمپین چهار هفته‌ای را از روز دوشنبه برای ضدعفونی فضاهای پرخطر مانند حمام‌ها و حمل‌ونقل عمومی آغاز کردند.

کره جنوبی‌های نگران، وب‌سایت‌هایی با نقشه‌های تعاملی ایجاد کرده‌اند تا هجوم ساس‌ها را در سراسر کشور پیگیری کنند.

ترس از ساس در هنگ کنگ پرجمعیت نیز در حال افزایش است، جایی که مقامات در تلاش هستند تا نگرانی های عمومی را در مورد انتقال احتمالی آنها از طریق کره جنوبی را کاهش دهند. فرودگاه شهر توزیع بروشورهایی را در مورد انتقال ساس از مسافران ورودی آغاز کرده است.

شرکت راه‌آهن هنگ‌کنگ نیز اعلام کرد که قطار سریع السیر فرودگاه را به دلیل عکسی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی تصور می‌ کردند ساس روی یکی از صندلی‌های قطارش باشد، تمیز کرده است.

در حالی که قانون‌گذاران از دولت خواسته‌اند که دستورالعمل‌های نظافت را برای فضاهای پرخطر صادر کند، ساکنان اقدامات احتیاطی را در دست گرفته‌اند و تمام حشره‌کش‌ها در هفته‌های اخیر از قفسه‌ها خریداری شده است. یک پلت فرم تجارت الکترونیک محلی، گفت که آنها شاهد افزایش 172 درصدی فروش محصولات ضد ساس می باشند.

افزایش مشاهدات و نگرانی های فزاینده در مورد ساس ها اخیراً در سنگاپور و ژاپن نیز به تیتر اخبار تبدیل شده است.

افزایش هجوم ساس معمولاً با سفر انسان مرتبط است- حشرات انگلی می توانند در شکاف هایی مانند لباس و چمدان پنهان شوند و مسافران می توانند آنها را از مرزها عبور دهند.

کارشناسان در دو دهه گذشته نسبت به تجدید حیات ساس‌ها هشدار داده‌اند، زیرا این تهدیدات میکروسکوپی در برابر حشره‌کش‌های رایج مقاومت کرده و  تعداد آنها افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید