امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286782
۱۲۲
۱
۰
نسخه چاپی
معاون درمان وزارت بهداشت

۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده در کشور داریم/ برخی بیمارستان‌ها ۱۰۰ سال قدمت دارند

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده در کشور داریم، گفت: به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده‌ایم، اعتبار لازم برای ایمن‌سازی این بیمارستان‌ها را در برنامه هفتم توسعه تامین کند.

۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده در کشور داریم/ برخی بیمارستان‌ها ۱۰۰ سال قدمت دارند

«سعید کریمی» معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بیمارستان‌های فرسوده در کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده در کشور داریم.

وی با اشاره به بیمارستان‌های ناایمن در شهر تهران و نامه دادستانی در این خصوص ادامه داد: در این زمینه کارگروهی تشکیل شده است. برخی از این بیمارستان‌ها حدود صد سال سن دارند و ایمن‌سازی این بیمارستان‌ها به راحتی نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما یک برآورد بودجه‌ای درخصوص ایمن‌سازی این بیمارستان‌ها انجام داده‌ایم. براساس این برآورد نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار برای ایمن‌سازی این بیمارستان‌ها لازم داریم.

کریمی تصریح کرد: به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده‌ایم که این اعتبار را برای ما تامین کند. حتی پیشنهاد ما این بود که اگر امکان تامین این اعتبار در یک سال را ندارند، در برنامه هفتم توسعه و در طول مدت ۵ سال این اعتبار را تامین کنند.

وی با اشاره به‌ عدم تامین اعتبار برای ایمن‌سازی بیمارستان‌های فرسوده گفت: متاسفانه اعتبار خاصی برای ایمن‌سازی در نظر گرفته نشده و از منابع جاری وزارت بهداشت نمی‌دانم چه میزان می‌توانیم این حجم از کار را انجام دهیم. البته برای ایمن‌سازی موارد فوری و ضروری مانند بحث آتش‌نشانی و… مواردی به مراکز ابلاغ شده است و در تمدید پروانه‌های مراکز، توجه به این موضوعات از موارد اجباری است که در نظر گرفته شده است و مراکز برای تمدید پروانه‌هایشان نیاز اساسی به تاییدیه آتش‌نشانی دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به احداث بیمارستان‌های جدید درخصوص موارد ایمنی این بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های جدید نیز موارد تاب‌آوری دیده شده است و براساس استانداردهای معماری و عمرانی ساخته شده است.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آخرین وضعیت طرح پزشک خانواده گفت: نظام ارجاع در این طرح تکمیل شده و از سامانه آن نیز رونمایی شده است. یعنی اتصال سطح یک و دو در این طرح به طور کامل انجام شده است. در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر سطح یک به طور کامل تکمیل شده است. در ۵۹ شهر بالای ۲۰ هزار نفر نیز این طرح در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید