امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288588
۳۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

اتهام قتل غیرعمد سرگئی برین هم‌بنیانگذار گوگل به‌خاطر سقوط هواپیما

طی این حادثه، دو خدمه هواپیما متعلق به بنیانگذار گوگل که در مسیر رفتن به یک جزیره خصوصی در اقیانوس آرام جنوبی بودند، کشته شدند.

اتهام قتل غیرعمد سرگئی برین هم‌بنیانگذار گوگل به‌خاطر سقوط هواپیما

«سرگئی برین»، یکی از بنیانگذاران گوگل، با یک شکایت قتل غیرعمد مواجه شده است. ماجرای این شکایت به سقوط هواپیمایی در سال گذشته مربوط می‌شود که طی این حادثه، دو خدمه آن که در مسیر رفتن به یک جزیره خصوصی در اقیانوس آرام جنوبی بودند، کشته شدند.

براساس گزارش اینسایدر، این شکایت توسط همسر یکی از افراد کشته‌شده مطرح شده است. او در شکایت خود ادعا می‌کند این هواپیما که ظاهرا بخشی از آن متعلق به برین بوده است، به مخزن سوخت کمکی برای پرواز طولانی مجهز بوده است و مشکل در مصرف سوخت باعث سقوط مرگبار آن شده است.

در این شکایت همچنین ادعا شده که برین عمداً روند بهبود هواپیما را به تاخیر انداخته است.

سخنگوی برین ضمن ابراز همدردی خود نسبت به حادثه پیش آمده گفت که نمی‌تواند نسبت به این شکایت اظهار نظر کند.

اتهام قتل غیرعمد سرگئی برین هم‌بنیانگذار گوگل به‌خاطر سقوط هواپیما

طبق اطلاعات موجود در این شکایت، هواپیما مذکور در تاریخ 20 می 2023 از کالیفرنیا به مقصد فیجی حرکت کرده است. طبق دادخواس، دو خلبان که تنها سرنشینان پرواز بوده‌اند، مشکل مصرف سوخت آن را گزارش کرده‌اند و به دلیل از دست رفتن سوخت، وضعیت اضطراری اعلام کردند. هواپیمای آن‌ها نهایتا در دریا سقوط کرد.

لس‌آنجلس‌تایمز آن زمان در گزارشی گفته بود که یک شناگر موفق‌شده تا سرنشینان بی‌جان را در داخل هواپیما مشاهده کند اما به دلیل عدم وجود تجهیزات لازم، موفق به خارج کردن آن‌ها از دریا نشده است. اجساد دو خلبان هنوز پیدا نشده است.

در این شکایت از برین، گوگل و شرکت خانوادگی او که Bayshore Global Management نام دارد، به‌عنوان مالک هواپیما یاد شده است. Bayshore چند روز پس از حادثه، مالکیت هواپیما را به لس‌آنجلس‌تایمز اعلام کرده بود.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید