امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280200
۱۰۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

ارتباط بین ورزش و بهره وری چیست؟

ارتباط بین ورزش و بهره وری چیست؟

سرمایه گذاری روی بدن خود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید. اما به نظر می رسد که علاوه بر فواید سلامت آشکار، ورزش بدنی و بهره وری شخصی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وقتی از ریچارد برانسون در مصاحبه‌ای پرسیده شد که چه توصیه‌ای به کسانی می‌کند که می‌خواهند کارآمدتر باشند دارد، پاسخ او غیرقابل پیش‌بینی بود: «ورزش کنید».

تناسب اندام به گفته او دلیل اصلی بهره وری بالای اوست. ورزش باعث ترشح اندورفین در بدن می شود، مواد شیمیایی که توانایی ایجاد حس خوب را دارند.

برانسون تخمین می زند که ورزش کردن، بهره وری او را سه تا چهار ساعت افزایش می دهد.

در سال 2005، مطالعه ای که توسط دانشگاه بریستول انجام شد، نشان داد که ورزش قبل از رفتن به محل کار یا هنگام ناهار به از بین بردن استرس و افزایش بهره وری کمک می کند. این مطالعه به این نتیجه رسید که کارگرانی که قبل از کار ورزش می‌کردند نسبت به افرادی که اصلاً ورزش نمی‌کردند، انگیزه بیشتری برای تحمل بار کاری روزانه داشتند. این کارگران تمرکز بیشتر و مدیریت زمان بهتری از خود نشان دادند و کارهای بیشتری را به موقع به پایان رساندند. علاوه بر این، آنها گزارش کردند که در خلق و خوی بهتری قرار دارند و در نتیجه، روابط بین فردی خود را در محل کار در طول روزهای آموزشی بهبود بخشیده اند.

مطالعه دیگری در سال 2009 که توسط دانشگاه جزایر بالئاریک انجام شد، تأیید می کند که ورزش متوسط، علاوه بر تأثیر مستقیم بر کاهش فشار خون، بهبود حداکثر مصرف اکسیژن و کاهش شاخص توده بدن، باعث بهبود بهره وری کار و کاهش غیبت می شود: ما می توانیم استدلال کنیم که بهبود بهره وری نتیجه بهبود وضعیت سلامتی است و این به نوبه خود از برنامه آموزشی منظم و کنترل شده ناشی می شود. افرادی که به طور منظم ورزش می کردند، سطح رفاه بالاتر و درک کمتری از استرس را گزارش کردند.

به طور خلاصه، ورزش کردن برای شما و همچنین برای شرکت شما بسیار خوب است. شرکت‌ها از شما می‌خواهند که بهره‌وری بیشتری داشته باشید و به راحتی بیمار نشوید، بنابراین برخی شروع به ارائه امکانات تناسب اندام خود می‌کنند و برخی دیگر مجوزها یا تخفیف‌هایی را در باشگاه‌های اطراف ارائه می‌کنند.

از این برنامه دست نکشید مطمئن شوید که با معرفی روال‌ها، پروژه‌ها و اقداماتی در سیستم مدیریت شخصی خود ورزش را به یک عادت طبیعی در زندگی خود تبدیل کنید. نوع تمرینی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و شروع به تمرین کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید