امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278461
۷۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

اگر یک روز غذا نخورید چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک روز غذا نخورید چه اتفاقی می افتد؟

آیا این یک عمل پذیرفته شده است؟

عدم غذا خوردن به مدت 24 ساعت در یک زمان نوعی از روزه داری متناوب است که به رویکرد غذا خوردن - توقف - خوردن معروف است.

در طول روزه داری 24 ساعته فقط می توانید نوشیدنی های بدون کالری مصرف کنید. هنگامی که دوره 24 ساعته به پایان رسید می توانید مصرف عادی غذا را تا روزه بعدی از سر بگیرید.

روزه داری متناوب علاوه بر کاهش وزن، می تواند تأثیر مثبتی بر متابولیسم، افزایش سلامت قلب و عروق و موارد دیگر داشته باشد. استفاده از این روش یک یا دو بار در هفته ایمن است تا به نتایج دلخواه خود برسید.

اگرچه ممکن است این تکنیک ساده تر از کاهش کالری روزانه به نظر برسد، اما ممکن است در این روزه داری بسیار گرسنه شوید. همچنین می تواند عوارض جانبی یا عوارض شدیدی را در افرادی با شرایط خاص سلامتی ایجاد کند.

همیشه قبل از شروع روزه داری باید با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد مزایا و خطرات فردی شما را راهنمایی کنند. برای یادگیری بیشتر خواندن این را  ادامه دهید.

آنچه در این مدت برای بدن شما اتفاق می افتد

قبل از اینکه بدن شما بفهمد روزه هستید، دوره 24 ساعته خود را به خوبی پشت سر خواهید گذاشت.

در طول هشت ساعت اول، بدن شما به هضم آخرین مصرف غذای شما ادامه می دهد. بدن شما از گلوکز ذخیره شده به عنوان انرژی استفاده می کند و به عملکرد خود ادامه می دهد گویی که به زودی دوباره غذا می خورید.

پس از هشت ساعت بدون غذا، بدن شما شروع به استفاده از چربی های ذخیره شده برای انرژی می کند. بدن شما همچنان از چربی ذخیره شده برای ایجاد انرژی در طول بقیه روزه 24 ساعته شما استفاده می کند.

روزه هایی که بیش از 24 ساعت طول می کشد ممکن است باعث شود بدن شما شروع به تبدیل پروتئین های ذخیره شده به انرژی کند.

آیا این روش مزایایی دارد؟

تحقیقات بیشتری برای درک کامل نحوه تاثیر روزه داری متناوب بر بدن شما مورد نیاز است. اگرچه تحقیقات اولیه مزایای کمی را نشان می دهد.

1- می تواند به کاهش وزن کمک کند

روزه گرفتن یک یا دو روز در هفته ممکن است راهی برای مصرف کالری کمتر در طول زمان باشد. ممکن است انجام این کار راحت تر از کاهش تعداد معینی کالری در روز باشد. محدودیت انرژی در روزه 24 ساعته نیز ممکن است برای متابولیسم شما مفید باشد و به کاهش وزن کمک کند.

2- این می تواند به شما در کنترل سطح کلسترول و قند کمک کند

روزه داری متناوب منظم ممکن است به بهبود نحوه تجزیه کلسترول در بدن کمک کند. همچنین این تغییرات در متابولیسم شما ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

3- ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر کمک کند

یک روزه معمولی 24 ساعته ممکن است به کاهش سطح تری متیل آمین اکسید N در دراز مدت کمک کند. مقادیر بالای این ترکیب با بیماری عروق کرونر مرتبط است، بنابراین ممکن است با کاهش این ترکیب خطر نیز کاهش یابد.

4- مزایای دیگر

روزه داری متناوب نیز ممکن است به موارد زیر کمک کند:

  • کاهش التهاب
  • خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهید
  • خطر بیماریهای عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش دهید
  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید