امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287350
۱۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

بالغ بر ۱۰ هزار بنگاه معاملات املاک بدون‌مجوز شناسایی شدند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل نابسامانی بازار مسکن به بنگاه‌های معاملات املاک مسکونی برمی‌گردد که بدون مجوز فعالیت کرده و با رشد قارچ‌گونه نقش موثری در بالا بردن قیمت‌ها در بازار مسکن ایفا می‌کنند.

بالغ بر ۱۰ هزار بنگاه معاملات املاک بدون‌مجوز شناسایی شدند

اسماعیل حسین زهی، درباره نقش بنگاه های معاملات املاک در ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: به دنبال بررسی های متعددی که از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، خیلی از بنگاه های معاملات املاک قیمت ها را به صورت غیرواقعی بالا برده در حالی که فاقد مجوز بودند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از دلایل نابسامانی در بازار مسکن به بنگاه های معاملات املاک مسکونی برمی‌گردد که به صورت قارچ گونه رشد کرده و می توانند تغییرات موثری در قیمت ها ایجاد کنند. خوشبختانه با تلاش های وزارت راه و شهرسازی و نظارت عالیه بالغ بر ۱۰ هزار بنگاه معاملات املاک که به صورت غیر قانونی فعالیت می کردند و فاقد مجوز بودند، پلمب شدند. این نظارت ها قطعا بی تاثیر نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امروز میزان اجاره مسکن از توان قشر کارگر و کارمند و دهک پایین جامعه خارج شده است، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس طرحی را برای ساماندهی فعالیت بنگاه های معاملات مسکن تهیه کرد که پس از بررسی به تصویب کمیسیون رسید. اکنون این طرح در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار دارد.

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید