امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288611
۳۰۲
۱
۰
نسخه چاپی
راهنمای گردشگری چین

ما چینی‌ ها باید کار کنیم تا زنده بمانیم | غذاهای ایرانی برای چینی‌ها عجیب و غریب است

یک راهنمای گردشگری از کشور چین که برای سومین بار به ایران سفر کرده، گفت: همان اندازه که غذاهای چینی برای ایرانی‌ها عجیب هستند، غذاهای ایرانی نیز برای چینی‌ها عجیب و غریب است.

ما چینی‌ ها باید کار کنیم تا زنده بمانیم | غذاهای ایرانی برای چینی‌ها عجیب و غریب است

همه چیزِ زندگی در چین به شهری بستگی دارد که در آن زندگی می‌ کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، Jill راهنمای تور چینی است که تاکنون سه مرتبه به ایران سفر کرده و در آخرین سفر خود با اینفلوئنسرهای چینی که چندی پیش در قالب تور آشناسازی و تحقق پروژه «سلام ایران» به ایران آمدند، همراه شد.

او تاکنون به شهرهای تهران، شیراز، یزد، کاشان، اصفهان، قشم، هرمزگان، کرمان و شهداد سفر کرده است و معتقد است: ایران دارای تاریخی قدرتمند با قدمتی طولانی است: ایران را بسیار دوست دارم. کشور شما بسیار زیباست و فرهنگ و تمدنی کهن دارد. همچنین مردمانی بسیار خوب و نیکو دارد. معماری قشنگ و طبیعتی بی‌نظیر دارد.

Jill در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد ایران را برای گردشگران چینی تعریف کند، چه خواهد گفت، عنوان کرد: ایران خصوصیات متفاوت و زیبایی دارد، این تفاوت و زیبایی را می‌توان از وسعت گرفته تا تاریخ و تمدن، مردم، غذا و حتا طبیعت آن تعریف کرد. حتما برای سفر و دیدن ایران بیایید.

راهنمای تور چینی درخصوص نظر ایرانی‌ها و چینی‌ها درباره غذاهایشان و اینکه بیشتر ایرانی‌ها، چینی‌ها را به خوردن غذاهای عجیب و غریب می‌شناسند آیا نظر چینی‌ها هم درخصوص غذاهای ایرانی اینگونه است، گفت: البته که غذاهای ایرانی برای ما چینی‌ها متفاوت است. درواقع همانگونه که ایرانی‌ها تصور می‌کنند غذاهای چینی عجیب و غریب است، غذاهای ایرانی نیز برای چینی‌ها عجیب و غریب است. شاید به دلیل مذهب‌مان باشد.

او ادامه داد: درواقع فکر می‌کنم طرز پخت گوشت و سبزیجات در ایران متفاوت است. غذاهای چینی عموما داغ و پخته شده و نرم هستند درحالی که غذاهای ایرانی‌ها ترجیح‌شان آن است که همه چیز را سرخ کنند و با یک عالمه روغن بخورند.

این گردشگر چینی در پاسخ به این سوال که عموما ایرانی‌ها چینی‌ها را مردمانی سخت کوش می‌شناسند و در بیشتر مواقع شاهد آن هستند که کارگران در چین با حقوقی اندک اما در مدت زمان طولانی کار می‌کنند، آیا چینی‌ها کار کردن را دوست دارند یا آنکه شاهد استثمار کارگران در چین هستیم، گفت: البته که اینگونه است و از آنجا که جمعیت زیادی داریم باید کار کنیم تا بتوانیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. جمعیت چین خیلی زیاد است اما شغل خیلی کم است. از این رو مجبور هستیم هر کاری که باشد را انجام دهیم.

به گفته Jill، چینی‌ها مردمانی هستند که پرخرج بودن یا سخت کوش بودنشان به اینکه در چه شهری و چه منطقه‌ای زندگی می‌کنند، بستگی دارد. عموما همه چیز زندگی مردم به شهر و صنعتی که در آن شهر وجود دارد بستگی دارد. اما در کل چینی‌ها مردمانی هستند که اهل سفر هستند و سفر را دوست دارند. قبل از شیوع کووید و قبل از سال ۲۰۱۹ که چین درهای خود را به روی سفر ببندد و سفر ممنوع شود، چینی‌ها سفرهای زیادی به خارج از کشور داشتند و تعداد گردشگران بین‌المللی از چین خیلی زیاد بود. اما بعد از شیوع کرونا، به مدت ۳ سال درهای چین بسته شد.

او تاکید کرد: از سال ۲۰۲۳ بود که امکان سفر مجدد برای چینی‌ها فراهم شد و از همان زمان است که سفرهای دوباره چینی‌ها به سایر کشورها از سر گرفته شد.

این فعال گردشگری چین درخصوص تفکر چینی‌ها درباره ادبیات و تمدن ایرانی گفت: چینی‌ها عموما چیز خاصی درباره ادبیات ایران نمی‌دانند.

Jill همچنین از فضای مجازی به عنوان یکی از ابزارهایی یاد کرد که چینی‌ها برای کسب اطلاعات به آن مراجعه می‌کنند و گفت: در چین یک اپلیکیشن طراحی شده که مخصوص چینی‌هاست که بسیار تاثیرگذار است. ویبو، تیک تاک چینی‌ها، وی چت، رد بوک و… از جمله فضاهای مجازی است که در چین بسیار تاثیرگذار هستند و حتا می‌توان گفت اپلیکیشن‌های جدید بین جوانان و نوجوانان خیلی محبوب شده و تحت تاثیر آنچه که در آن منتشر می‌شود قرار می‌گیرند.

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید