امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262956
۷۰۲۵۳
۱
۰
نسخه چاپی
واکنش رئیس اورژانس کشور

انتقاد شدید اورژانس به تصادفات جاده ای در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه

آمار بالای تصادفات جاده ای در روزهای اخیر در مرزهای منتهی به کشور عراق واکنش رئیس اورژانس کشور را در پی داشت.
 
انتقاد شدید اورژانس به تصادفات جاده ای در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه
 
به گزارش حقوق نیوز و تردد بالای مسافران در مرزهای منتهی به مهران، شلمچه و چزابه و آمار بالای تصادفات جاده ای در این محورها واکنش رئیس اورژانس کشور را در پی داشت. 
پیرحسین کولیوند سه‌ شنبه 16 آبان در پانزدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی با انتقاد شدید از تصادفات جاده‌ای در روزهای اخیر در مرزهای منتهی به مهران، چزابه و شلمچه اظهار کرد: متاسفانه تصادفات ناخوشایندی در مسیرهای منتهی به مرزها و حتی در کشور عراق برای برخی زائران ما پیش آمده که باید به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود.
رئیس اورژانس کشور تاکید کرد:‌ بهتر است راهداری و پلیس در زمان برگشت زائران در کنار هر اتوبوس یک نفر را برای نظارت داشته باشد تا شاهد واژگونی و خطرات آن نباشیم.
کولیوند همچنین از زیرساخت های جاده ای کشور انتقاد کرد و  گفت: به عنوان نمونه در سوسنگرد برخی افراد دچار حادثه شدند که یکی از دلایل آن شانه خاکی جاده و زیرساختهای آن بوده که باید علائم لازم در این زمینه تدارک دیده شود ضمن اینکه عامل انسانی نیز در تصادفات دخیل است و باید کنترل بیشتری انجام شود.
 
وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد موارد بهداشتی را جدی بگیرند و موضوع پیشگیری قبل از بیماری را به طور جد لحاظ کنند.
وی با اشاره به بیمه نبودن بعضی از زائران حادثه دیده گفت: امسال هزینه هنگفتی روی دوش ما افتاده است چرا که این زائران قبل از سفر خود را بیمه نکرده‌اند؛ باید مسئولان ذیربط در این حوزه به طور جد وارد شوند و موضوع بیمه زائرین اربعین حسینی را تاکید کنند.
کولیوند درباره کنترل بیماری‌های سندرمی در مبادی ورودی به کشور نیز اظهار کرد: کنترل بیماری‌های سندرمی را از مرزهای شرقی آغاز کرده‌ایم و این هم در مبادی ورودی کشور نیز ادامه دارد اما به زائران توصیه می‌کنیم که به طور جد مسئله بهداشتی و پیشگیری را انجام دهند.
وی با بیان اینکه باید در مسیرهای منتهی به مرزها و سایر جاده‌ها تصادفات کاهش یابد، گفت: یک راننده اتوبوس باید بداند که با جان افراد سروکار دارد و متاسفانه در تصادفات افراد زیادی فوت می‌کنند یا اینکه دچار جراحات جبران‌ناپذیر می‌شوند.
 
بازنشر: عاطفه کریمی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید