امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286658
۲۰۵
۱
۰
نسخه چاپی

شبکه اجتماعی تردز؛ شکست بزرگ زاکربرگ

چند روز پیش هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد شبکه اجتماعی تردز شکست بخورد اما حالا جدیدترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند این پلتفرم که زاکربرگ سرمایه‌گذاری بزرگی روی آن کرده بود حالا در کمتر از یک ماه در حال زمین خوردن است.

شبکه اجتماعی تردز؛ شکست بزرگ زاکربرگ

چند روز پیش هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد شبکه اجتماعی تردز شکست بخورد اما حالا جدیدترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند این پلتفرم که زاکربرگ سرمایه‌گذاری بزرگی روی آن کرده بود حالا در کمتر از یک ماه در حال زمین خوردن است.

روزی که تردز رسما معرفی شد، کاربران به سرعت سراغ استفاده از آن رفتند و این شبکه اجتماعی توانست در کمتر از یک هفته به صد میلیون کاربر برسد و رکوردها را یکی پس از دیگری بشکند. در این روزها شاید خود مارک زاکربرگ هم فکرش را نمی‌کرد به این زودی‌ها شاهد سقوط شبکه اجتماعی جدیدش باشد اما آمارهایی که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند کشتی پلتفرم تردز یک ماه نشده به گل نشست.

تردز بازنده این میدان شد!

امروزه با پیشرفت چشمگیر فناوری ارتباطات، شبکه های اجتماعی به عنوان بخش مهمی از زندگی مدرن پیوسته در تلاش برای جذب کاربران جدید و حفظ کاربران فعلی خود هستند. در این میان، رقابت بزرگی میان دو شبکه اجتماعی معروف یعنی توییتر و تردز توجه میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان را به خود جلب کرد. این رقابت در اصل رقابت ایلان ماسک و مارک زاکربرگ بود که حالا ماه‌ها است می‌خواهند سایه یکدیگر را با تیر بزند.

تردز که روزی برگ برنده این مبارزه بزرگ بود حالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های مارک زاکربرگ شناخته می‌شود و با این روند احتمالا در آینده‌ای نزدیک برای همیشه بسته شود.به نظر می‌رسد تردز با تمام تلاش‌های زاکربرگ نتوانست توییتر را از میدان بیرون کند و جایگاه شبکه اجتماعی محبوب ماسک را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که توییتر کماکان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا شناخته می‌شود.

چرا تردز شکست خورد؟

پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم سقوط این شبکه اجتماعی خیلی هم عجیب نبود و در روزها اول قدرت گرفتن این شبکه اجتماعی، ما در یک مقاله به احتمال سقوط تردز اشاره کرده بودیم. یکی از علل اصلی این شکست، عدم توانایی تردز در ارائه ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد بود. در حالی که توییتر با ویژگی‌های خاص خود، این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا به صورت مختصر و مفید با دیگران ارتباط برقرار کنند و به ویژگی‌های مختلفی دسترسی داشتند در تردز ماجرا متفاوت بود و این برنامه یک نسخه ضعیف از توییتر محسوب می‌شد. تردز نتوانسته است با ارائه چیز‌های جدید توجه کاربران را به سمت خود جلب کند و در بهترین حالت، یک کپی کم‌کیفیت محسوب می‌شود که در نگه داشتن کاربران بیشتر از یک ماه هم ناتوان است.

زمانی که تردز منتشر شد به خاطر تشابه ویژگی‌ها با توییتر توجه برخی از کاربران را به خود جلب کرد، این به گونه‌ای بود که حتی ایلان ماسک هم احساس خطر کرده بود. اما با گذشت زمان شاهد بودیم که روزانه فقط ۱۳ میلیون کاربر در آن فعالیت دارند و فعالیت کاربران از ۱۹ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش پیدا کرده است. با این آمار افتضاح، باید ببینیم آمار فعالیت کاربران در توییتر چطور است؟ توییتر در حال حاضر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال که روزانه نیم ساعت از وقت خود را در آنجا سپری می‌کنند جایگاه خود را از همیشه مستحکم‌تر کرده و به نظر می‌رسد هیچ شبکه اجتماعی مشابهی نتواند به این زودی‌ها به پرنده آبی دنیای شبکه‌های اجتماعی برسد.

در هر حال تردز این روزها اصلا حال و روز خوبی ندارد و کاربران هرروز در حال ترک این پلتفرم هستند. هر چند در روزهای اول بسیاری از کاربران فاتحه توییتر را خوانده بودند اما حالا با گذشت یک ماه، این طور به نظر می‌رسد که تا چند هفته دیگر، باید منتظر شنیدن خبر خاموش شدن سرورهای برنامه تردز باشیم. شما درباره افت عجیب کاربران تردز چه نظری دارید؟

  • منبع
  • گجت نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید