امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287983
۲۱۰
۱
۰
نسخه چاپی

بازاریابی وابسته چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی وابسته چیست و چگونه کار می کند؟

با توجه به انبوهی از انتخاب ها برای بازاریابی دیجیتال، پیگیری و استفاده از همه امکانات برای بازاریابان دشوار است. یکی از آن انتخاب هایی که ممکن است در فضای تجارت الکترونیکی نادیده بگیرید، بازاریابی وابسته است. بنابراین، بیایید دقیقاً توضیح دهیم که بازاریابی وابسته چیست و چگونه این تکنیک می تواند به شما در افزایش فروش آنلاین کمک کند.

در تعریف اصلی، بازاریابی وابسته، شامل تبلیغ محصولات یا خدمات از طرف یک شرکت در ازای دریافت پورسانت از هر گونه فروش است.

انواع مختلفی از برنامه های بازاریابی وابسته وجود دارد که برند شما می تواند در آنها شرکت کند، از سایت های بررسی محصول گرفته تا خبرنامه های ایمیلی و تأثیرگذاران در رسانه های اجتماعی.

این مقاله نمای کلی عمیقی از بازاریابی وابسته، درآمد وابسته، نحوه کارکرد آن و اینکه چگونه برندها می توانند با برنامه های وابسته امروزی برای افزایش درآمد شروع کنند، ارائه می دهد. ما همه چیز را از تعریف بازاریابی وابسته گرفته تا نکاتی برای بهینه سازی استراتژی وابسته شما را پوشش خواهیم داد.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته یک استراتژی فروش تجارت الکترونیکی است که در آن شخص ثالثی محصولات شما را در ازای دریافت کمیسیون تبلیغ می کند.

می بینید که این استراتژی فروش در آمازون، رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها بسیار به کار گرفته شده است. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس مسافرتی ممکن است بهترین سفرهای خود را برای سفر زمستانی در استرالیا پوشش دهد.

به عنوان بخشی از مقاله، آنها ممکن است ذکر کنند که در طول سفر از یک کارت اعتباری خاص برای خرید استفاده کرده اند و لینکی به شرکت کارت اعتباری مذکور ارائه دهند. این لینک وابسته، خوانندگان را به یک صفحه فرود منحصربه‌فرد می‌برد، جایی که آنها تشویق می‌شوند یک حساب جدید ایجاد کنند.

اگر شخص به طور کامل در پیشنهاد کارت اعتباری ثبت نام کند، نویسنده مقاله معمولاً درصدی از پیش تعیین شده از سود را به عنوان پورسانت دریافت می کند.

شما همچنین این را در رسانه های اجتماعی و دیگر فضاهای تأثیرگذار مشاهده می کنید. وقتی می شنوید که کسی می گوید "روی لینک موجود در بیو کلیک کنید"، می توانید فرض کنید که این یک لینک بازاریابی وابسته است.

چرا یک برند باید از بازاریابی وابسته استفاده کند؟

افزودن بازاریابی وابسته به استراتژی فروش شما می تواند دسترسی برند شما را به انواع جدیدی از مشتریان فراهم کند. این شرکت‌های وابسته همچنین می‌توانند تأثیر بیشتری بر مخاطبان احتمالی شما داشته باشند و فروش را سریع‌تر از تبلیغات سنتی افزایش دهند.

به عنوان مثال، یک شرکت الکترونیکی جدید ممکن است سعی کند تبلیغات خود را در سراسر رسانه های اجتماعی منتشر کند. این تبلیغات در نهایت تاثیر خود را خواهد داشت، اما برند باید بر آگاهی کم و اعتماد پایین مصرف کنندگان غلبه کند. با این حال، فرض کنید برند از صاحب یک صفحه تاثیرگذار در یکی از رسانه های اجتماعی استفاده کند تا محصول خود را در یکی از پست های خود نشان دهد. در این صورت، اعتماد و احترامی که آن صاحب آن صفحه نزد مخاطبان خود دارد، می تواند به محصول شما منتقل شود و در نتیجه فروش را سریعتر را افزایش دهد.

استراتژی های بازاریابی وابسته می تواند به ویژه برای برندهایی با آگاهی عمومی کمتر موثر باشد یا برندهایی که ممکن است نتوانند به یک بازار خاص نفوذ کند.

بازاریابی وابسته چیست و چگونه کار می کند؟

انواع بازاریابی وابسته

چندین نوع اصلی از برنامه های بازاریابی وابسته وجود دارد که بازاریابان وابسته می توانند از آنها استفاده کنند. بیایید نگاهی به هفت مورد رایج بیندازیم.

1. سایت ها را بررسی کنید

برندها می توانند لینک های وابسته به سایت های بررسی محصول را ارائه دهند. سایت های بررسی ممکن است در ازای دریافت پورسانت در فروش حاصل، محصولات دارای مارک را برجسته تر نشان دهند. بررسی‌های باکیفیت نیز باعث اعتبار و اعتماد مشتریان بالقوه می‌شود.

2. سایت های مقایسه قیمت

وب‌سایت‌های مقایسه قیمت به کاربران این امکان را می‌دهند که یک محصول خاص مانند تلویزیون یا لوازم خانگی را جستجو کنند و قیمت‌های فعلی را در چندین خرده‌فروش آنلاین و آفلاین ببینند.

این سایت ها از طریق برنامه های بازاریابی وابسته زمانی کسب درآمد می کنند که کاربران بر روی لینک هایشان کلیک کرده و خرید را کامل می کنند. آنها به مصرف کنندگان کمک می کنند تا بهترین معاملات و پایین ترین قیمت ها را پیدا کنند.

4. بازاریابی ایمیلی

برنامه های بازاریابی ایمیلی از لیست مشترکین برای تبلیغ پیشنهادات وابسته استفاده می کنند. ایمیل های حاوی لینک های وابسته به لیست مشترکین ارسال می شوند. این به ناشران اجازه می‌دهد تا از فهرست‌های ایمیل خود با ایجاد فروش وابسته کسب درآمد کنند و در عین حال معاملات و پیشنهادات مربوطه را به مشترکین خود ارائه دهند. این می تواند یک مدل کسب و کار بازاریابی وابسته بسیار موثر باشد.

برندها لینک‌ها و خلاقیت‌های منحصربه‌فردی را برای ناشران ایمیل ارائه می‌کنند تا در پخش‌ها بگنجانند. این امر دسترسی تبلیغاتی را از طریق توصیه‌های قابل اعتماد گسترش می‌دهد.

6. اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی به شرکای بازاریابی وابسته بسیار محبوب تبدیل شده اند. اینفلوئنسرها در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و اسنپ چت اغلب محصولاتی را که از آنها استفاده می کنند و دوست دارند برای فالوورهای فعال خود تبلیغ می کنند.

اینفلوئنسرها پیوندهای وابسته یا کدهای تخفیف را برای مخاطبان خود فراهم می‌کنند تا اقلام ویژه را خریداری کنند و از هر فروش پورسانت دریافت کنند. این به اینفلوئنسرها اجازه می دهد تا از محتوای خود درآمد کسب کنند و در عین حال محصولات مرتبط را برای دنبال کنندگان خود تبلیغ کنند.

7. برنامه های وابسته محتوا

وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان محتوا می توانند در برنامه های بازاریابی وابسته مرتبط با جایگاه یا مخاطبان خود شرکت کنند. به عنوان مثال، یک وب‌سایت متمرکز بر دویدن می‌تواند محصولات مرتبط مانند کفش، ردیاب‌های تناسب اندام، لباس‌های ورزشی و محصولات تغذیه را در سراسر محتوای خود تبلیغ کند. وقتی خوانندگان با استفاده از پیوندهای وابسته خرید می کنند، وب سایت کمیسیون دریافت می کند.

بازاریابی وابسته چیست و چگونه کار می کند؟

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی وابسته

وابستگان بالقوه را به طور کامل بررسی کنید: شرکای بالقوه وابسته را به دقت ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که با مخاطبان هدف و ارزش های برند شما مطابقت دارند. به دنبال وب سایت ها، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا باشید که با جایگاه شما هماهنگ هستند. شرکت‌های وابسته مربوطه در مقایسه با مکان‌های تصادفی، تبدیل بهتری خواهند داشت.

بر کیفیت بیش از کمیت تمرکز کنید: داشتن تنها چند شریک وابسته بسیار متعهد با مخاطبانی که کاملاً با مخاطبان شما مطابقت دارد، اغلب بر داشتن تعداد زیادی شریک غیر مرتبط و بی ربط برتری دارد.

برای خوانندگان و فالوورهای وابسته خود ارزش قائل شوید: به خوانندگان و دنبال کنندگان شرکت وابسته خود انگیزه بیشتری بدهید تا از لینک های شما مانند کدهای کوپن تخفیف انحصاری یا معاملات یا بسته های زمان دار استفاده کنند.

از اینفلوئنسرها به صورت استراتژیک استفاده کنید: اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند برای افزایش کشف محصول و افزایش فروش بسیار موثر باشد. اینفلوئنسرهایی که به طور خاص دارای مخاطبانی خاص هستند، می توانند شرکای عالی برای کمپین های وابسته شما باشند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO): برندها می توانند از پیوندهای وابسته و نام محصولات در محتوای وب سایت خود برای کمک به رتبه بندی صفحات برای کلمات کلیدی مرتبط با وابسته استفاده کنند.

ارائه مکان برجسته: هنگام کار با اینفلوئنسرها، سازندگان محتوا یا ناشران، مذاکره کنید تا پیوندهای وابسته، بنرها و سایر خلاقیت ها به طور برجسته در محتوای آنها نمایش داده شود. موقعیت یابی اولیه به افزایش دید و کلیک کمک می کند.

ابزارهای متنوع بازاریابی را ارائه دهید: به شرکت های وابسته خود بنرهای مارک دار، ایمیل ها، پست های اجتماعی و سایر خلاقیت های بازاریابی را ارائه دهید که می توانند برای تبلیغ محصولات شما از آنها استفاده کنند. موقعیت‌یابی و پیام‌رسانی مختلف را با شرکت‌های وابسته خود آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر در بین مخاطبان آنها طنین انداز می‌شود.

ردیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد: از تجزیه و تحلیل های بازاریابی وابسته برای شناسایی شرکا و کانال های تبدیل کننده برتر خود استفاده کنید. با تخصیص زمان و منابع بیشتر در آنجا، آنچه را که کار می کند، دو برابر کنید.

بر شراکت های بلندمدت تمرکز کنید: به دنبال ایجاد روابط وابسته بلندمدت در مقابل پیروزی های کوتاه مدت باشید.

از بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی برای ترویج محتوا استفاده کنید: با تبلیغ محتوای آنها که محصولات و لینک های شما را در کانال های اجتماعیشان ارائه می دهند، از شرکت های وابسته خود حمایت کنید. این به افزایش دسترسی و انگیزه آنها برای ادامه تبلیغ برنامه وابسته شما کمک می کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید