امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287732
۳۲۴
۱
۰
نسخه چاپی

برای بدن درد ترک اعتیاد چه چیزی خوب است؟ اهمیت رژیم غذایی در طول بهبودی و ترک

مدیریت درد در بهبود اعتیاد یک فرآیند پیچیده است، فرآیندی که به همکاری نزدیک بیمار با پزشک خود برای به حداقل رساندن خطر متکی است.

برای بدن درد ترک اعتیاد چه چیزی خوب است؟ اهمیت رژیم غذایی در طول بهبودی و ترک

چرا رژیم غذایی در طول بهبودی و ترک اعتیاد مهم است؟

اعتیاد به مواد مخدر پیامدهای تغذیه ای به همراه دارد. مصرف نادرست داروها ممکن است باعث سوءتغذیه یا کمبود مواد مغذی کافی در رژیم غذایی شوند. تمرکز بر تغذیه خوب در دوران ریکاوری به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی لازم را به دست آورده و به روند بهبودی شما کمک کند.

همانطور که مواد مخدر از بدن شما خارج می شوند، بدن برای جبران مواد مغذی از دست رفته نیاز به رژیم غذایی مفید دارد. با این حال، اگر در مورد انتخاب های غذایی خود دقت نکنید، ممکن است چالش های تغذیه ای نیز در طول روند ترک شما وجود داشته باشد. همچنین، کمبود مواد مغذی می‌تواند منجر به عدم تعادل در هورمون‌ها، التهاب، درد، اضطراب یا افسردگی شود که همگی می‌توانند محرک‌هایی برای عود و مصرف مجدد باشند.

افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی می تواند روند سم زدایی را بهبود بخشد و به موفقیت شما در بهبودی کمک کند.

نکات تغذیه ای برای بهبودی و ترک

اگر در حال برنامه‌ریزی نیازهای تغذیه‌ای خود در دوران نقاهت هستید، در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

• وعده های غذایی و میان وعده های منظم بخورید تا وسوسه پرخوری را از بین ببرید.

• مصرف قندهای ساده و غذاهای پرچرب را کاهش دهید.

• برای کمک به مدیریت مشکلات متابولیک و کمبود مواد مغذی، سبزیجات و میوه های غنی از آنتی اکسیدان را انتخاب کنید.

• رژیم‌های پر پروتئین و کم کربوهیدرات می‌توانند به ترمیم اندام کمک کنند و مواد مغذی حیاتی را فراهم کنند که به شما در مدیریت علائم ناخوشایند ترک کمک می‌کند.

• مواد مغذی مانند روی، کلسیم، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه می توانند هوس ها را کاهش دهند و نوسانات خلقی را بهبود بخشند.

• میان وعده های سالم و سرشار از پروتئین را برای کمک به کاهش هوس و تثبیت قند خون در دسترس داشته باشید.

بهترین غذاها برای ترک اعتیاد به مواد

هنگام انتخاب مواد غذایی برای کمک به بهبودی، به یاد داشته باشید که سطح مواد مغذی خود را به حالت عادی باز گردانید. این نه تنها برای سلامت جسمانی شما مهم است، بلکه غذایی که می خورید می تواند عملکرد عاطفی، ذهنی و اجتماعی شما را نیز بهبود بخشد.

این مواد غذایی می توانند به شما در این راه کمک کنند:

• آب: آب شما را هیدراته نگه می دارد، سموم مضر را دفع می کند و به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی ضروری را جذب کنید.

• میوه ها و سبزیجات: وقتی صحبت از تغذیه مناسب به میان می آید، فقط به یاد داشته باشید که بشقاب خود را با گزینه هایی مانند زغال اخته، کلم پیچ، آووکادو، کلم، توت، نارگیل، بروکلی و اسفناج پر کنید.

• گوشت های بدون چربی: گوشت هایی مانند مرغ کبابی، غذاهای دریایی و بوقلمون دارای چربی کم اما پروتئین بالایی هستند.

• تنقلات با پروتئین بالا: تخم مرغ آب پز، پنیر و ماست همگی غذاهایی با پروتئین بالا هستند که می توانید در هنگام بروز هوس از آنها استفاده کنید.

• روغن ها و چربی های مفید: روغن ها و چربی ها برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری هستند. گزینه های سالم عبارتند از روغن زیتون، آجیل، دانه ها، ماهی و برخی از محصولات لبنی.

• سوپرغذاها: غذاهای سرشار از ویتامین و مواد معدنی وقتی به طور منظم در رژیم غذایی شما گنجانده شوند، تاثیر بسیار خوبی دارند. عبارتند از: سیب زمینی شیرین، دارچین، بادام، جوانه گندم، گوجه، شیر محلی و دانه های کتان.

چه جایگزین هایی برای درمان درد ناشی از ترک وجود دارد؟

طب سوزنی

شاید یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای درمان درد، طب سوزنی با افزایش جریان خون به نقاط فشار در بدن است. این کار با قرار دادن سوزن های بسیار کوچک و نازک در امتداد مسیرهای خاصی در بدن انجام می شود. با افزایش مقدار جریان خون غنی از اکسیژن در نواحی مختلف بدن ممکن است با بهبود عملکرد سیستم ایمنی، درد را کاهش دهد. همچنین به تامین انرژی طبیعی بدن کمک می کند.

ماساژ درمانی

ماساژ فقط برای آرامش و کاهش استرس نیست. همچنین یک راهکار عالی برای تسکین درد به شمار می آید. این کار باعث تحریک جریان خون در بدن می شود و به کاهش تنش و التهاب کمک می کند. ماساژ می تواند برای مدیریت درد در یک ناحیه موضعی تاثیرگذار باشد و به توانایی بدن برای بهبود بافت‌های آن ناحیه سرعت می‌بخشد.

ماساژ همچنین می تواند به کاهش استرس کمک کند، که همین مورد نیز باعث کاهش درد می شود.

یوگا

اگر درد مفاصل یا عضله دارید که نواحی مختلف بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، یوگا ممکن است برای شما مناسب باشد. یوگا به شما آموزش می دهد که چگونه تنفس خود را کنترل کنید. همچنین می تواند به کشش عضلات، تاندون ها و رباط ها کمک کند. یوگا همچنین برای تسکین استرس نیز مفید است.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی می تواند راه های صحیح حرکت و عملکرد مناسب در تلاش برای بهبود تحرک و کاهش درد را در اختیار شما قرار دهد.

برای بدن درد ترک اعتیاد چه چیزی خوب است؟ اهمیت رژیم غذایی در طول بهبودی و ترک

برای مدیریت درد چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید؟

بهترین راه حل کنترل درد هر فرد منحصر به فرد است. با این حال، برخی از روش‌ها برای بهبود کیفیت زندگی و کاهش درد بسیار موثر است. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• داروهای گیاهی

• تسکین اضطراب و افسردگی، که به نوبه خود می تواند باعث بهبود تسکین درد شود

• خوردن وعده های غذایی مغذی و مفید

• بهبود کیفیت و کمیت خواب

• انجام ورزش هایی مانند شنا

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید