امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285376
۲۰۰
۱
۰
نسخه چاپی

خانه ای برای منزوی‌ترین آدم دنیا در کانادا

گروه معماری دانمارکی بیارک اینگلس (Bjarke Ingels) اخیرا در همکاری با یک برند پوشاک، یک خانۀ منزوی و کاملا خودکفا را در جزیره‌ای دورافتاده در منطقۀ نووآ اسکوتیای کانادا طراحی کرده است.

خانه ای برای منزوی‌ترین آدم دنیا در کانادا

یک جزیرۀ اختصاصی با خانه‌ای حدودا ۶۰۰ متری که همۀ نیاز‌های شما را با استفاده آنچه که در خود جزیره وجود دارد تامین خواهد کرد؛ کسی که این جزیره را بخرد دیگر هیچ نیازی به ارتباط با جهان بیرون نخواهد داشت.

گروه معماری دانمارکی بیارک اینگلس (Bjarke Ingels) اخیرا در همکاری با یک برند پوشاک، یک خانۀ منزوی و کاملا خودکفا را در جزیره‌ای دورافتاده در منطقۀ نووآ اسکوتیای کانادا طراحی کرده است.

این خانه قرار است نمادی از ایده‌آل‌های شرکت پوشاک وولباک و فلسفۀ «لذت بادوام» باشد که گروه معماری بیارک آن را دنبال می‌کند. شرکت وولباک با استفاده از تکنولوژی و نوآوری‌هایی که در زمینۀ مواد اولیه ایجاد کرده، لباس‌هایی تولید می‌کند که قرار است هم با دوام باشند، هم راحت و هم زیبا. این همان ایده‌ای است که قرار است در این خانۀ جزیره‌ای هم خودش را نشان بدهد.

در این خانه که به نوعی در سراسر جزیره پراکنده خواهد بود، اتاق‌هایی طراحی شده که شبیه تپه‌های کوچک به نظر می‌رسند که از دل زمین سربرآورده‌اند. این خانه قرار است نشان بدهد که انسان چگونه می‌تواند به شکلی جدا از دیگران و کاملا خودکفا بر روی زمین زندگی کند.

بخش اصلی این خانۀ ۵۹۷ متر مربعی در وسط جزیره طراحی شده است، با ۹ ساختمان مرتبط با یکدیگر که حول یک محور نظم و ترتیب یافته‌اند.

بلوک‌های اقامتی اصلی به طور کامل از پوشال، نی و شاخ و برگ ساخته می‌شوند و اتاق‌های خواب هم از جنس کنف ضد حریق خواهند بود. علاوه بر این‌ها قرار است یک کلبۀ قایقی و یک اتاق تماشای آسمان هم به این مجموعه اضافه شوند. مهمانپذیر مثلثی جزیره هم بخش‌های تماشایی آن خواهد بود.

آن چیزی که این خانه را به اقامتگاهی خودکفا تبدیل می‌کند استفادۀ کامل از مصالح محلی برای ساخت آن است. اما گلخانه‌ای شیشه‌ای هم قرار است به آن اضافه شود که می‌تواند محل کشت و زرع و تامین غذای ساکنان جزیره باشد. حمام ژاپنی خانه هم قرار است از سنگ‌های خود جزیره ساخته شود.

سازندگان خانه می‌گویند: «در این پروژه ما به دنبال مصالحی بودیم که هم پیشرفته باشند و هم باستانی؛ از صخره‌ها گرفته تا بلوک‌های پوشالی و کنف. استفاده از این مصالح می‌تواند راه حلی برای بسیاری از چالش‌های بزرگ باشد».

گرمایش و انرژی این اقامتگاه نیز با ترکیبی از انرژی زمین‌گرمایی و انرژی‌های بادی و خورشیدی تامین خواهد شد؛ از این جهت هم هیچ نیازی به چیزی خارج از جزیره نیست.

سازندگان می‌گویند: «این جزیره یک اکوسیستم انسان‌ساختۀ خارق‌العاده است که در آن هر چیزی که نیاز داشته باشید در خود جزیره پیدا می‌شود. ما امیدواریم کسی این جزیره را بخرد که بخواهد یک زندگی کاملا خودکفا را دنبال کند».

  • منبع
  • فرارو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید