امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278677
۲۰۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

نعوظ و 25 نکته جالب در مورد آن که خواندنی است

نعوظ و 25 نکته جالب در مورد آن که خواندنی است

1- بین 20 تا 30 میلیون مرد در ایالات متحده درجاتی از اختلال نعوظ را تجربه می کنند.

2- نعوظ برای سلامت آلت تناسلی ضروری است. هنگامی که آلت تناسلی راست می شود ، با خون تازه و غنی از اکسیژن پر می شود.

3- سه نوع نعوظ وجود دارد: 1) نعوظ رفلکسوژنیک از تماس فیزیکی واقعی ناشی می شود ، 2) نعوظ روان زا از تحریک شنیداری یا خیالی ناشی می شود ، و 3) نعوظ شبانه در شب انجام می شود. دو نوع آخر همیشه عمدی نیستند.

4- نوشیدن یا سیگار کشیدن می تواند منجر به اختلال نعوظ شود.

5- فالوفوبیا ترس یا بیزاری از یک آلت تناسلی در حالت نعوظ است.

6- بیدار ماندن شبانه یا خوابیدن با شریکی که خروپف می کند بر چرخه خواب مردان تأثیر می گذارد که به نوبه خود بر چرخه طبیعی نعوظ هایی که در طول شب اتفاق می افتد تأثیر می گذارد.

7- برخی از مردان دارای آلت تناسلی هستند که هنگام نعوظ به سمت بالا ، پایین یا پهلو خم می شود. آلت تناسلی خمیده تنها در صورتی مشکل دارد که نعوظ دردناک باشد یا خمیدگی رابطه جنسی را مختل کند.

8- اندازه، مانند اندازه بدن، مهم است. مردان چاق سطح تستوسترون پایین تری دارند، به این معنی که ممکن است برای آنها نعوظ دشوارتر باشد.

9- نعوظ در کودکان و نوزادان شایع است حتی قبل از تولد اتفاق می افتد.

10- آلت تناسلی راست می تواند بشکند. از آنجا که در آلت تناسلی استخوان وجود ندارد، آلت تناسلی "شکسته" زمانی است که رگ های خونی می ترکند که باعث تورم دردناک می شود. یک سوم شکستگی های آلت تناسلی زمانی رخ می دهد که شریک جنسی در بالا باشد.

11- داروهای اختلال نعوظ در حدود 2/3 مواقع کار می کنند. برخی از مردان به دوزهای بیشتر نیاز دارند که می تواند عوارض جانبی دارو را افزایش دهد، از جمله سردرد، گرگرفتگی، ناراحتی معده و سرگیجه.

12- یک مرد سالم به طور متوسط 3 تا 5 نعوظ در طول شب دارد. هر نعوظ حدود 25-35 دقیقه طول می کشد.

13- مردان دارای آلت تناسلی کوچکتر و کوتاه تر دارای نعوظ هستند که می تواند اندازه آلت تناسلی را تا 86 درصد افزایش دهد. برای آلت تناسلی بلندتر ، اندازه آلت تناسلی 47 درصد افزایش می یابد.

14- مردان معمولاً با نعوظ از خواب بیدار می شوند که به طور غیر رسمی ملقب به "شکوه صبحگاهی" است.

15- نام مستعار آلت تناسلی "عضله عشق" است. با این حال، آلت تناسلی یک عضله نیست. آلت تناسلی راست شده بیشتر شبیه اسفنجی است که از خون پر شده است.

16- پریاپیسم یک اورژانس پزشکی است که در آن آلت تناسلی بیش از 4 ساعت در حالت نعوظ باقی می ماند. این یک وضعیت دردناک است که ارتباطی با برانگیختگی یا تحریک جنسی ندارد.

17- وضعیتی به نام "کورو" وجود دارد که در آن یک مرد به طور غیرمنطقی می ترسد که آلت تناسلی او دوباره در بدنش جمع شود، مبتلایان به سندرم کورو معتقدند وقتی اندام تناسلی آنها ناپدید می شود خواهند مرد.

18- "نعوظ مرگ" یک نعوظ پس از مرگ است به ویژه در مردانی که با دار مجازات اعدام شده اند. از نظر فنی این یک پریاپیسم است (زمانی که خون در آلت تناسلی به دام می افتد) این پدیده زمانی رخ می دهد که طناب به مخچه فشار می آورد.

19- رابطه جنسی دهانی معمولاً منجر به نعوظ بزرگتری نسبت به سایر روش های برانگیختگی می شود.

20- یک مرد سالم به طور متوسط حدود 11 نعوظ در روز دارد. نه مورد از آنها در شب رخ می دهد.

21- به طور متوسط، آلت تناسلی در حالت نعوظ بیش از هشت تا ده برابر مقدار طبیعی خود خون دارد.

22- بوی خاصی می تواند جریان خون آلت تناسلی را در هنگام نعوظ افزایش دهد، مانند شیرین بیان، پای کدو، اسطوخودوس، پیراشکی و شکلات.

23- دانشمندان حدس می زنند که سر آلت تناسلی انسان به منظور بیرون کشیدن اسپرم مرد رقیب از واژن به شکل قارچ فعلی تبدیل شده است.

24- اکسید نیتریک باعث ایجاد جریان خون در آلت تناسلی برای ایجاد نعوظ می شود.

25- نیش عنکبوت سرگردان برزیلی می تواند باعث نعوظ طولانی و دردناک و سایر علائم در مردان شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید