امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279994
۷۲۰
۱
۰
نسخه چاپی

خطرات عمل های زیبایی به دست افراد بی تجربه

خطرات عمل های زیبایی به دست افراد بی تجربه

اگر قصد دارید که تحت عمل جراحی زیبایی قرار بگیرید، بهتر است از خطرات احتمالی جراحی زیبایی آگاهی پیدا کنید. اگر چه هر فرایند جراحی با خطراتی همراه است، اما اگر به دست افراد غیر متخصص تحت جراحی قرار بگیرید، احتمال بروز این خطرات بالاتر خواهد رفت. در حالیکه هزینه مراجعه به افراد غیرمتخصص بسیار اغوا کننده است، اما باید بدانید که وقتی صحبت از جراحی زیبایی باشد، بهتر است هزینه بالاتر را انتخاب کنید.

اگر  مراقبت های جراحی زیبایی در دستان یک فرد بی کفایت قرار بگیرد، ممکن است مشکلات متعددی را ایجاد نماید:

  • جراح ممکن است از حس زیبایی‌شناسانه کافی برای ایجاد یک نتیجه طبیعی برخوردار نباشد.
  • ممکن است جراح تجربه کافی برای رفع مشکلات ناگهانی در طول جراحی را نداشته باشد.
  • جراحی توسط افراد غیر متخصص ممکن است منجر به ایجاد آسیب یا حتی مرگ شود.

اطلاعات زیر به تفصیل به سه خطر ناشی از انجام جراحی زیبایی توسط افراد غیرمتخصص می پردازد.

شایع ترین خطرات جراحی زیبایی

خطرات عمل های زیبایی به دست افراد بی تجربه

بی حسی موضعی

بعضی افراد غیرمتخصص با تنها استفاده از بی حسی موضعی، سعی در پایین آوردن هزینه خواهند کرد، که یعنی شما در طول جراحی بیدار خواهید بود. این کار به آنها اجازه می دهد تا جراحی را به جای اجرا در یک مرکز معتبر و قانونی، در مطب انجام دهند. مشکل اینست که بعضی جراحی ها به بیهوشی بیمار نیاز دارد، در غیر اینصورت نه تنها درد خواهید داشت، بلکه احتمال بروز خطرات و مشکلاتی هم خواهد بود.

نتایج نامطلوب

خطرات عمل های زیبایی به دست افراد بی تجربه

کل دلیل اجرای جراحی زیبایی، بهبود ظاهر فیزیکی است. متاسفانه بعضی ها آنقدر شدید به دنبال نتیجه جراحی هستند که قبول نمی کنند که این فرایند در مواردی حتی می تواند بدتر شدن ظاهر فرد شود. در واقع این موضوع، مساله دردناکی است که بر سر افراد ناآگاه می آید.

یکی از بزرگترین خطرات جراحی زیبایی آنست که کاملا معلوم باشد که تحت عمل جراحی قرار گرفته اید. در واقع هدف آنست که ظاهرتان به نحوی بهبود یابد که کسی نتواند بگوید که جراحی داشته اید. اکثرا نتیجه کار جراحی زیبایی ارزان قیمت به گونه ای خواهد شد که ظاهر غیرطبیعی و جای زخم باعث جلب توجه افراد به قسمتی از بدن خواهد شد که قصد داشتید آن را بهتر کنید؛ دقیقا خلاف آن چیزی که میخواستید به آن برسید. شاید صرفه جویی وسوسه انگیز باشد، اما جراحی زیبایی چیزی نیست که بخواهید در آن صرفه جویی کنید.

عفونت

جراحان زیبایی لازم است تا اقدامات مناسب برای پیشگیری از بروز خطرات ناشی از جراحی زیبایی را به کار بگیرند. تمامی جراحی ها امکان بروز عفونت را در میان عوارض جانبی خود دارند اما اگر جراحی توسط یک فرد متخصص انجام شود، این خطر بسیار پایین خواهد آمد. باید در طول و بعد از جراحی زیبایی، تحت مراقبت های مناسب قرار بگیرید تا از بهبود هرچه سریعتر زخم پیشگیری از وقوع عفونت مطمئن شوید و از مشکلات سلامتی جدی تر جلوگیری کنید.

آسیب عصبی

ممکن است در طول جلسات جراحی (بخصوص لیفت صورت) با آسیب عصبی مواجه شوید که می تواند حتی در مواردی بی حسی دائمی صورت را به همراه بیاورد. همچنین عدم توانایی در ایجاد حالات طبیعی صورت از سوی بیمار از مشکلات دیگر ناشی از این مشکل است؛ مانند افتادگی پلک که مشکلی رایج در نتیجه آسیب عصبی بعد از جراحی زیبایی است.

خونریزی شدید

خونریزی در حین و بعد از جراحی مسأله شایعی است و باید انتظار آن را داشت. با این حال یکی از بزرگترین خطرات جراحی زیبایی، عدم دریافت مراقبت های مناسب بعد از عمل است. ‌جراحانی که با قیمت پایین تر اقدام به جراحی می کنند ، تنها یک دلیل دارند و آن هم سود بیشتر است. مدل کسب و کار آنها، تعداد هر چه بیشتر مشتریان برای جراحی زیبایی است و این به معنای لزوم ایجاد فضا برای بیمار بعدی است.

درک اقدامات کلاهبردارانه جراحان زیبایی غیرمتخصص

خطرات عمل های زیبایی به دست افراد بی تجربه

همانطور که گفته شد، بعضی جراحان سعی دارند با کلاهبرداری خودشان را جای جراح زیبایی دارای بورد تخصصی جا بزنند و یا به بیمار بقبولانند که از آنچه به نظر می رسند، کارآزموده تر هستند. گاهی اوقات جراح دارای بورد جراحی عمومی است، اما خودش را جای جراح زیبایی جا می زند. اگرچه بصورت قانونی توان انجام جراحی زیبایی را دارند اما جراح زیبایی نیستند.

متخصصانی که بورد تخصصی جراحی زیبایی را می گیرند، باید علاوه بر دو سال رزیدنتی جراحی زیبایی، دوره رزیدنتی جراحی عمومی را نیز بگذرانند. آنها همچنین برای نمایش تسلط خود باید در آزمون های بسیار دشواری شرکت کنند.

یک جراح زیبایی حرفه ای می تواند بهترین راه حل برای نیاز شما را پیدا کند، حال می خواهد این مشکل شکل دهی به اندام های بدن یا پیکرتراشی، حذف پوست اضافه یا افزایش سایز سینه باشد. جراح زیبایی حرفه ای با بهترین ابزار جراحی مانند ایمپلنت سینه، ایمپلنت باسن یا استفاده از چربی خود بیمار و تزریق آن به نقاط دیگر برای بهبود ظاهر آشنایی دارد.

از پزشکتان بپرسید که آیا یک جراح زیبایی دارای بورد تخصصی است، از او تصاویر قبل و بعد از عمل بیمارانش را بخواهید، حتماً اسم او را جستجو کنید و نظرات بیماران دیگر را نسبت به او بدانید. از بیماران دیگر جراح، نظرشان را راجع به او بپرسید و ببینید که آیا آنها از نتایج جراحی راضی هستند یا خیر.

 اگر در جلسه مشاوره جراحی زیبایی تحت فشار قرار گرفتید، این یک نشانه منفی است. از جراحانی که از روشهای فروش استفاده می‌کنند و شما را برای تصمیم گیری تحت فشار قرار می دهند، دوری کنید. نشانه منفی دیگری که باید نگران آن باشید، جراحانی هستند که تنها با پول نقد کار می کنند و همیشه قرارهای ملاقات را در خانه یا جای غیررسمی می گذارند.

قبل از جراحی زیبایی چه سوالاتی بپرسم؟

باید سوالات زیر را قبل از انجام جراحی زیبایی از پزشکتان بپرسید:

۱ مهارت شما در چیست؟

۲ تابحال چند مرتبه این فرایند را انجام داده اید و معمولا هر چند وقت یکبار آن را انجام می دهید

۳ خطرات این روش چیست؟

۴ چه تعداد از بیمارانی که روی آنها جراحی کرده اید با مشکلات بعد از جراحی مواجه شده اند و این مشکلات چه بودند؟

۵ آیا راه حل جایگزینی برای جراحی وجود دارد ؟

۶ از چه ماده بیهوشی استفاده می شود و چه کسی آن را اعمال می کند؟ تخصص آنها در چیست؟

۷ بعد از جراحی به چه مراقبت های نیاز دارم و چه کسی آن را انجام می دهد ؟

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید