امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268467
۱۱۱۶
۱
۰
نسخه چاپی
برایان تریسی

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت چهاردهم)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت چهاردهم)
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت

قانون نوآوری

تحول در تجارت در اثر نوآوری، ارائه کالاها و خدمات بهتر، ارزان تر، سریع تر، نوتر، و یا کارآمدتر در بازار جاری حاصل می شود.

پیتر دروکر در کتاب نوآوری و کارفرمایی، به هفت منبع عمده نوآوری در تجارت اشاره می کند. او به تبیین ایده هایی می پردازد که به شما امکان می دهد نوآوری را راهی از زندگی در نظر بگیرید.

به گفته دروکر، دو منبع عمده نوآوری عبارت اند از موفقیت غیرمنتظره و شکست غیرمنتظره. در هر مورد باید دقیقاً بررسی کنید و بدانید آیا تحول بخصوصی در کار بوده یا نبوده است.

نظریه قله کوه یخ در زمینه اندیشه برای بررسی موفقیت، شکست و یا هر حادثه غیرمنتظره در تجارت کاربرد دارد. هرگاه اتفاق غیرمنتظره ای می افتد، لحظه ای متوقف شوید و بپرسید آیا این حادثه مجرد و تنهاست یا قله یک کوه یخی است؟ آیا ممکن است این شروع یک تحول و جریان جدید باشد؟ آیا ممکن است این نشانه آن باشد که تغییری در بازار ایجاد شده است؟ بسیاری از پیشرفتها و تحولات بازار در نتیجه شناسایی یک حرکت و تحول جدید در بازار و بعد دست به کار شدن قبل از دیگران برای بهره برداری از آن صورت خارجی پیدا می کند.

شاید مهم ترین تحول در عصر ما، جنبش استفاده از کامپیوتر های شخصی و اینترنت بوده است. وقتی اولین کامپیوتر شخصی تولید شد، آی بی ام درباره آینده این محصول شروع به بررسی نمود. پژوهشگران آی بی ام با بررسیهای خود به این نتیجه رسیدند که بازار کامپیوتر شخصی در سال حداکثر 300 تا 400 دستگاه کامپیوتر است. از این رو شرکت تصمیم گرفت به تولید کامپیوتر غیرشخصی ادامه دهد. امروزه، سالانه بیش از 50 میلیون کامپیوتر شخصی در بازار به فروش می رود. ای بی ام قله کوه یخ را نادیده گرفت.

چگونه می توانید بی درنگ از این قانون استفاده کنید:

1-تغییرات در تجارت و روند جاری آن را تحلیل کنید. در چه زمینه هایی فروش افزایش یا کاهش می یابد؟ در چه زمینه ای مشتریان شما خواهان محصولات و کالاهای بیشتر هستند؟ چه کالاهایی را کمتر می خواهند؟ در چه فعالیتی باید وارد و از چه فعالیتی باید خارج شوید؟

2- رقبای موفق خود را تحسین کنید. در کجا و چگونه موفق ترین رقبای شما به بیشترین حد فروش و سودمندی دست یافته اند؟ از کدام فعالیت آنها می توانید درس بگیرید؟ چه جنبه هایی از کار را می توانید بهتر انجام بدهید؟

3- بزرگ ترین موفقیتها و شکستهای سال قبل خود را بررسی و تحلیل کنید؟ از این بررسی چه نتیجه ای عاید خود می کنید؟ به خاطر داشته باشید، همه موفقیت های بزرگ با پیش زمینه شکست رو به رو می شوند. هر شکستی برای شما درسهای ارزشمند به همراه دارد. از شکستهای خود چه برداشتی می کنید؟

قانون بازار

بازار یک مکان فرضی است. در همه جا وجود دارد و در هیچ جا وجود ندارد. بازار تعیین کننده میلیون ها تصمیم گیری است که همه روزه در سطوح مختلف جامعه و در هر زمینه ای از فعالیت خصوصی و عمومی موسسه اقتصادی صورت خارجی پیدا می کند. مجموعه این تصمیمات قیمتهای همه چیزهایی را که در کنترل دولت نیست، مشخص می سازد.

بازار آزاد احتمالاً بزرگترین معجزه تجربه انسانی است. بازار آزاد در همه جا به طور خود به خود وجود دارد و عمل می کند. بازار هرچه آزادتر باشد، اقتصاد بانشاط تر و کمیت ثروت و فرصتهای مناسب برای اشخاص حاضر در آن بیشتر می شود.

چگونه می توانید بی درنگ از این قانون استفاده کنید:

1- قهرمان بازار آزاد شوید. توجه داشته باشید، بازارهای آزاد - که در آن مشتری حرف اول را می زند و موفقیت تجاری بستگی به برآورده ساختن نیازهای مشتریان با ارائه کالاها و خدماتی با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت دارد- فراهم آوردنده ی بیشترین امیدواری و موفقیت برای شمار هرچه بیشتری از مردم هستند.

2- سایر بازارهای جهان را مطالعه کنید و گوش به زنگ محصولات و خدمات جدید باشید و ببینید چگونه می توانید بر کیفیت کالاها و خدمات جاری خود بیفزایید. یک ایده خوب تجاری تنها چیزی است که به آن احتیاج دارید تا در صنعت خود در صف برندگان قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید:

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت اول - قوانین)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت دوم - قانون علت و معلول)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت سوم - قانون باور)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت چهارم - قانون انتظارات)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت پنجم - قانون جذب)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت ششم - قانون همخوانی و مطابقت)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت هفتم- قوانین موفقیت)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت هشتم - قانون کنترل)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت نهم - قانون تصادف)

100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت دهم - قانون مسئولیت)

 100 قانون برایان تریسی برای موفقیت در تجارت (قسمت یازدهم - قانون جهت)

قانون تشکیلات

قانون جبران

 قانون خدمت

قانون تلاش به کار رفته

قانون جبران بیشتر

قانون تدارک

 قانون کارایی جبری

قانون استمرار و تداوم

 

تهیه کننده: عاطفه کریمی

منبع: 100 قانون بی چون و چرا برای موفقیت در تجارت - برایان تریسی

پایگاه خبری حقوق نیوز - گزیده کتاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید